יום שישי, 11 במרץ 2022

זוגות האנימנגיימנג האהובים עליי שלא דיברתי עליהם בביקורת מלאה לכותרים שלהם

בתחילתו של הבלוג הזה הוצאתי לכם פוסט שבו כתבתי על הזוגות האהובים עליי באנימה, מנגה, ומשחקים. את אותו הפוסט כבר מחקתי. על זוגות רבים אהובים עליי כבר דיברתי בביקורת מלאה על הכותרים שלהם. הפוסט הזה יהיה לעומת זאת יוקדש לאלו שלא דיברתי עליהם, מחשש לספוילרים, או שסתם התעצלתי לעשות ביקורת מלאה. לא אגיד אילו כותרים יהיו בפוסט, מלבד Xenoblade Chronicles- שכן לא יכולתי לדבר על הרומנטיקה בביקורת המלאה: היא ספוילר טהור.




שארלה (Sharla) וריין (Reyn)- Xenoblade Chronicles

הכירו את זוג הנטורארה של הרשימה הזאת; שארלה וריין מזינובלייד. על אף שהמשחק לא הצהיר רשמית שהם זוג בסופו, הוא רומז באופן מספיק בולט כדי שהם יהיו ברשימה הזאת. אז מה הולך איתם כאן בעצם? לאחר ההקדמה של המשחק שבו פיורה מוצאת את מותה, גיבור המשחק שולק יוצא למסע נקמה עם חברו הטוב ריין. שארלה היא חברת הקבוצה הראשונה שהם מצרפים אליהם. לשארלה יש ארוס בשם גאדו שבו היא מאוהבת מעל הראש. אך, היא מקבלת הודעה שגאדו מת במלחמה ומסרבת להכיר בכך. ריין הוא זה שמשפר מעט את מצבה הנפשי הקשה לאחר האובדן שלה. במהלך המשחק, מסתבר שגאדו שרד, אך הוא צורף כחייל לצבאו של אגיל, אחד הנבלים במשחק. וכן, הוא מנסה להרוג את כל הקבוצה, כולל את שארלה. היות ואגיל, הנבל השתלט עליו. לאחר מכן, הוא מצליח מעט להשתחרר מאחיזתו של אגיל ומקריב את עצמו למען שארלה. רק רגע?! לא באנו לדבר כאן על כמה גאדו מקסים. הזיווג כאן זה ריין ושארלה, לא ההאסבאנדו המקורי. לאחר שגאדו מקריב את עצמו, הוא מבקש מריין שידאג לשארלה- הוא מוצא בו בדבר הטוב ביותר לשארלה. ו... גאדו מת. בכל מקרה, במהלך המשחק ריין ושארלה מתחברים עוד ועוד, ואף הסוף של המשחק מרמז ששארלה התגברה על גאדו וכעת במערכת יחסים עם ריין. מה שאני ממש אוהב בריין, זה שעל אף שמתחילת המשחק רואים שיש לו משיכה מסוימת לשארלה, הוא מבין את המצב שהיא עדיין מאורסת לגאדו ואפילו לא לרגע אחד עושה דבר ולו אחד כדי לכפות את אהבתו עליה. כמו שבנדאם נורמלי צריך לעשות. הוא נותן לזמן לעשות את שלו, ובסופו של דבר זה השתלם לו לחלוטין. ריין ושארלה הם זוג נהדר, וזה למרות שברמה הטכנית הם בדיוק עונים להגדרה של זוג NTR, הם בכלל לא מרגישים כך.

 


 

אבאראי רנג'י (Abarai Renji) וקוצ'יקי רוקיה (Kuchiki Rukia)- Bleach

גם בליץ' וגם נארוטו סיימו את הסדרה בכך שהגיבור הראשי והשותף העיקרי שלו מקימים משפחה עם שתי הבנות המרכזיות בסדרה. אך בעוד שבנארוטו אנשים היו מרוצים מכך שנארוטו והינאטה נבחרו להיות הזוג המיוחל (כי מי לעזאזל אוהב את סאקורה?! היא חולת נפש שרודפת אחרי האדם שניסה להרוג אותה יותר מידי פעמים. היא צריכה טיפול פסיכולוגי דחוף), בבליץ' הייתה קצת אכזבה מקהל המעריצים. הם ציפו שהזיווג בסוף הסדרה יהיה איצ'יגו ורוקיה. קובו בחר בסוף הסדרה את שני הזיווגים הבאים; איצ'יגו ואוריהימה, ורנג'י ורוקיה. עכשיו שחלילה לא תטעו, איצ'יגו ורוקיה זה זיווג טוב. גם איצ'יגו ואוריהימה זה זיווג טוב. אתם יודעים מה עוד יותר טוב? רנג'י רוקיה. רנג'י ורוקיה הם אחד השיפים הראשונים שלי אי פעם, והראשון שאני עדיין תומך בו לחלוטין עד היום. (זה שאני לא תומך בו לחלוטין להיום אלו ג'ונוצ'י ומאי מYugioh). אז כן, הזיווג הזה אחרי שמונה שנים של שיפיגינג בבליץ' שלא האמנתי שיקרו, סיפק לחלוטין. רנג'י ורוקיה הם זיווג נהדר. הם חברי ילדות שחיו יחד בעוני וברעב. שניהם גילו שהם מספיק מוכשרים כדי להיות שיניגאמי ולהצטרף לצבא של סול סוסטיי. ואז מה קורה לנו כאן? ביאקויה, אחד הקפטנים הבכירים מאמץ את רוקיה כאחותו. כתוצאה מכך הקשר של רנג'י ורוקיה מתרחק. אך מה רנג'י עושה? משקיע את מאמציו, עובד קשה, ומצליח לקבל את תפקיד הסגן תחת ביאקויה. זה הדבר ששומר עליו קרוב לרוקיה עד סוף סאגת סול סוסטיי, ששם ביאקויה מוצג כנבל. אחרי סאגת סול סוסטיי, אנחנו כבר רואים את רנג'י ורוקיה מבלים יחד בחופשיות. זה בדיוק למה אני מעדיף את רנג'י עם רוקיה מאשר איצ'יגו איתה במקומו. כן, איצ'יגו מודה לרוקיה על זה שהיא נתנה לו את כוחות השיניגאמי, אך אצל רנג'י ורוקיה יש כבר היסטוריה משותפת וארוכה. גם מעולם לא ראיתי בזה שרוקיה רואה באיצ'יגו שום קשר רומנטי.  ובצד של איצ'יגו. איצ'יגו ראה באוריהימה משהו יותר רומנטי מרוקיה. אז ללא ספק, קובו בחר את השיפינג המושלם לסוף הסדרה.

(עכשיו אפשר גם להגיד שאוריהימה היא מילף בזכות זה... )


 

שיטו הארוקה (Shitou Haruka) וקאמינה איאטו (Kamina Ayato)- RahXephon

רא-זפון מושפעת ישירות מNeon Genesis Evangelion. אם לא אוונגליון, רא-זפון לא הייתה קיימת, לפחות בצורה הנוכחית שלה. אז מה אני חושב על אוונגליון? אני לא אוהב את הסדרה הזאת! ולא, זה לא בגלל שינג'י. אם כבר שינג'י הוא החלק הכי טוב בה, וכן היחסים הרעועים שלו עם אביו. דמות אחת הרסה לי את אוונגליון, שבלעדיה הסדרה הייתה טובה בהרבה; אסוקה. ילדה מטומטמת, זועמת, הרסנית, צעקנית, שכל רגע שהיא על המסך גרם לי לשקול אם בכלל להמשיך לצפות בסדרה. אבל לאאאא, הייתי חייב לסיים את הסדרה המקורית מ94 בשביל המדע. כמובן. עכשיו מספיק עם אסוקה, בואו נדבר על רא-זפון שלא כוללת שום זוועה כמוה.

רא-זפון הולכת על הקטע של "היי, אולי נשפפ את מיסאטו ושינג'י?!". איכשהו, זה עובד. איאטו, הגיבור המקביל לשינג'י נאלץ לברוח מהעיר שבה הוא גר שמותקפת על ידי יצורים שמקבילים למלאכים מאוונגליון. כמו כן לבחור שלנו יש יחסים רעועים עם אימו (גם כן, מקבילים ליחסים הזוועתיים עם גנדו) ומגויס על ידי הארוקה, המקבילה למיסאטו לצבא ולהילחם עם רובוט ענק. במהלך הסדרה אנחנו מגלים שהארוקה, בת ה29 מאוהבת באיאטו בן ה17. ואם זה נשמע לכם שצריך להזמין משטרה, אתם צודקים וטועים בו זמנית. כמצופה מסדרה מסובכת כמו אוונגליון, רא-זפון מכילה טוויסטים רבים. אלו שקשורים במערכת היחסים של הארוקה ואיאטו, מצדיקים לחלוטין את הרומאנס שאמור להפעיל את הצ'קלקה. וזה פשוט עובד. אני כמובן לא הולך להגיד לכם שום דבר כאן, אבל כן, זיווג נהדר. מי חשב ששיפ של מיסאטו ושינג'י יעבוד, אבל זה פשוט כן.


 

הורי קיוקו (Hori Kyoko) ומיאמורה איזומי (Miyamura Izumi)- Horimiya

הורימיה היא השוג'ו שהוא בעצם לא שוג'ו. אני אוהב להגדיר "שוג'ו" בתור סדרות רומנטיקה של סלייס אוף לייף (לרוב עוקבות אחר דמות ראשית אישה); זה לא מה שזה אומר בכלל. אך אלו די רוב הבולטים. שוג'ו מאז ומתמיד הייתה דמוגרפיה שבסופו של דבר הייתה חסרת כל משמעות. תעשיית האנימה כבר די הפסיקה לייצר סדרות שוג'ו שהולכות על פי ההגדרה הדבילית שיש לי שאני יודע שהיא לא נכונה ממילא. ואז באה הורימיה, סדרה שעונה על כל התנאים האלה, אך היא רשמית שונן. רואים למה ההגדרות האלה חסרות תועלת ואני משום מה עדיין עוקב אחריהן?

הורימיה היא סדרה ישירה לחלוטין. זה גם למה לא קיבלתם עליה ביקורת מלאה. היא אחת מסדרות הרומנטיקה המחממות שצפיתי בהן, אך היא כל-כך ישירה, חסרת "אקשן" רומנטי, חסרת ריבים בזוגיות, שאין ממש על מה להוציא ממנה ביקורת מלאה. אז הכירו את הגיבורה שלנו, קיוקו. בחורה סטנדרטית לחלוטין. אין שום בחור שהיא מאוהבת בו למעלה משנתיים שהיא לא משיגה, היא לא טיפשה שכולם רואים בה בזלזול, והבן הראשי לא מציק לה להנאתו. היא פשוט ואנילה רגילה. מיאמורה הוא בחור חסר בטחון שאין לו חברים שגם לומד עם קיוקו. אך בעקבות מפגש ספונטני שהוא עוזר לאחיה הקטן של קיוקו, השניים מתחברים, וכבר בפרק החמישי של הסדרה השניים נהיים זוג רשמי. הסדרה לוקחת את הכל בנונשלנט מוחלט. אם למשל ניקח את Lovely Complex כדוגמה. ששם ריסה (המושלמת) עושה דרמה מוחלטת מלישון באותה מיטה עם אוטאני. הורימיה לעומת זאת? היא תעביר בקלות דעת סצנת סקס אוף סקרין בלי החלק של "שיואוווו זה אשכרה קורה!!!!" או החלק הזנותי שרומאנס זוועתיים כגון Domestic Girlfriend עושים. לא תראו דרמה ביחסים כגון השטות שמגיעה בחורה ישנה שתגרום לגיבורה להיות בדרמה וחרדות .מה הדבר שקורה בהורימיה שהכי קרוב לזה? קיוקו שומעת מאחיה הקטן שמיאמורה היה עם בחורה, ואז היא עושה את המהלך הכי לא צפוי שאפשר לאנימה, והכי הגיוני שאפשר- היא שואלת אותו. "אה כן זו חברה של חבר שלי" הוא עונה. בזה זה נגמר. ואיכשהו, זה עובד ממש טוב. הדבר הכי דרמטי שהיה בסדרה זה שקיוקו מתגעגעת למיאמורה בגלל שהוא יצא לטיול של חמישה ימים עם המשפחה. הורימיה מוכיחה שאפשר להיות סדרה מלאה ברומנטיקה, ועדיין רגועה ומחממת.

 


וג'יטה (Vegeta) ובולמה (Bulma)- Dragon Ball

היי יש לנו פה עוד זוג נטורארה!!! וג'יטה ובולמה אף יותר קרובים לנטורארה של הנטאי שגרתי מאשר שארלה וריין. אז מה הולך לנו עם וג'יטה ובולמה? כולכם כבר צפיתם בדרגון בול אבל זה לא ימנע ממני לספר לכם שוב. עוד בדרגון בול המקורי בולמה יוצאת עם יאמצ'ה. איתו היא נשארת בזוגיות עד תחילת זי. ואז מה קורה בזי? וג'יטה ונאפה תוקפים את כדור הארץ. וג'יטה רוצח באכזריות את יאמצ'ה. וכן, יש שיגידו שזה הסאיבאמן שהרג אותו. אז לא, אני לא מקבל את הטיעון הזה. על פי ההגיון הזה היטלר לא הרג אף אחד. וג'יטה הרג את יאמצ'ה. זה איפה שהיחסים של יאמצ'ה ובולמה מתפרקים לחלוטין. יאמצ'ה מלכתחילה היה רודף שמלות. בולמה, יחד עם קרילין וגוהאן יוצאת לנאמק כדי להחיות את יאמצ'ה והאחרים. בדרך נדלקת על זארבון כי הוא חתיך הורס. וג'יטה הורג את זארבון. באסה. סוף סאגת נאמק- יאמצ'ה חוזר לחיים רק כדי שבולמה תזרוק אותו לכלבים כי הוא אדם לא יציב. נכנסת לסטוץ עם וג'יטה. אופסי בולמה בהריון. לוג'יטה לא אכפת וזורק לעזאזל את האחריות ההורית על טרנקס.

זה איפה שברוב המקרים המערכת הייתה מתפרקת לחלוטין. לא אצל וג'יטה ובולמה. הם זוג שהצליח להתגבר על הקשיים האלה. לאחר שנגמרת סאגת סל, אנחנו מגלים שוג'יטה ובולמה התחתנו ומנהלים מערכת יחסים יציבה למדיי. זה אף בולט עוד יותר לאחר שוג'יטה מקריב את עצמו בשביל שלומה של בולמה וטרנקס בקרב נגד בו. ואז מגיע דרגון בול סופר, שהוא חגיגה למערכת היחסים הזאת. שם אנחנו רואים לחלוטין כמה השניים האלה מקסימים. עם הזעקה הקלאסית של וג'יטה "זאת בולמה שלי!!!!!" ועד למספיק קטעי סלייס אוף לייף של השניים. אני ממש אוהב איך שמערכת היחסים הזאת התחילה נוראית, אך הצליחה להתגבר על זה, ולהפוך לזוגיות חמה ואוהבת. יאמצ'ה עדיין יישאר בתור הבדיחה של הסדרה. בנוסף, על אף אני לא הולך ליצור חלק ברשימה הזאת לעוד זוגות דרגון בול, אתם בקלות יכולים להחשיב את הזוגיות הטהורה של וידל וגוהאן, ושל 18 וקרילין. הם מקסימים. הזוגיות המרכזית היחידה בסדרת דרגון בול שאני לא סובל זו של גוקו וצ'יצ'י, ואני לא חושב שיש מישהו שיופתע מזה.

 


 

פיורה (Fiora) ושולק (Shulk)- Xenoblade Chronicles

זה החלק הספוילרי המרכזי של הפוסט. במידה ואתם חוששים מספוילרים, עצרו כאן.

זינובלייד כסדרה היא טרור של מלחמת וואיפו. אחד הקטעים הידועים שמייצגים את המלחמה האכזרית הזאת מוצג בזינובלייד 2 עם המשפט שהזכיר לרבים את הטרור של Re:Zero. בזינובלייד 2 אחת הדמויות מקבלת התוודות מדמות אחרת, והיא עונה לה "גם אני אוהב אותך, אני אוהב אותך, ואני אוהב את כולם". תוכלו למצוא ביוטיוב אינספור סרטוני ופוסטי בדיחה על הקטע הזה. הקהילה של זינובלייד אדיבה למדיי שזה נוגע לבדיחות על הרומנטיקה. בזינובלייד 1 זה לא שונה- הטרור התחיל משם. אז מה בעצם קורה לנו בזינובלייד 1?

פיורה ושולק הם חברי ילדות שחיים בשלווה במושבה 9. כל העולם ואשתו יודעים שהם מאוהבים זה בזו מעל הראש והמשחק משקיע כבר בתחילתו לבסס לכם את העובדה- השניים זוג לא רשמי כי הם עדיין לא התוודו. ואם זה לא היה מספיק ברור, המשחק מחליט לרצוח את פיורה באכזריות כשצבא האויב, צבא המכון תוקף. שולק מתאבל, זועם, מונע מנקמה, חושב רק על דבר אחד: לנקום בשם הוואיפו שלו. וכן, בדיחות רבות רצו על כך שכל מילה שנייה של שולק היא "פיורה!!!!!" (עם הדיבוב המדהים של אדם הוודן). ואז מגיע הטוויסט של המשחק שבגללו קהילת המשחק המציאו את הכינוי "סבן" לפיורה. פיורה מתגלה בחיים, עם גוף מכני. אלא שנראה שהיא לא זוכרת את שולק כלל. מפה הגישה של שולק משתנה. הוא כבר לא מונע מנקמה, אלא מטרת המסע שלו משתנה; לחזור אל פיורה. בשלב מסוים פיורה כבר חוזרת לעצמה והשניים נהיים מתוקים להפליא. הכמות שהמשחק דאג להדגיש שהם זוג מקסים עבדה לחלוטין. הם משלימים אחד את השני באופן מושלם. וכן, פיורה היא דמות שאהבתי עוד מההתחלה. כשפיורה נרצחה זה שבר אותי, ואני חייב להודות שקיבלתי ספוילרים שהיא עדיין בחיים כדי להתקדם עם המשחק יותר ויותר. אני כבר מבין איך הרגישו שחקני Final Fantasy 7 בשנות ה90.

אך שחקנים רבים היו מאוכזבים מהזיווג של שולק ופיורה. הסיבה? דמות אחת, מליה. מליה היא דמות שפופולארית קצת יותר מפיורה. והיא מאוהבת בשולק. למרות זאת, המשחק דואג להדגיש שלשולק אין כל עניין בה. מעבר לכך, מליה מעולם לא מתוודה בפני שולק. היא עצמה עדיין תומכת מאוד במערכת היחסים של שולק ופיורה. שזה בדיוק מה שדמות יריבה צריכה לעשות ולא להיות גוש קנאה. למשל, אנימת הרומנטיקה האהובה עליי, Mobile Fighter G Gundam עושה בדיוק אותו הדבר עם המקרה של פיורה ומליה. עם זאת, מעריציה הרבים של מליה אוכזבו ממה שזינובלייד עשה; הראה את הזוגיות של פיורה ושולק מול העייניים שלה. ומה אני חושב על זה? מעבר לכך שאני כן תומך ממש בפיורה ושולק, זינובלייד עשה את המעשה הנכון. לא סביר במיוחד ששולק פתאום יקפוץ על מליה כשקודם לכן המשחק הראה כמה הוא שבור מהמוות של פיורה. אם פיורה הייתה נשארת מתה, אז היה בזה איזשהו הגיון. אבל זה לא הכיוון שזינובלייד הלך עליו. לעת כתיבת הפוסט הזה, שולק ופיורה הם הזיווג השני האהוב עליי בכל מדיה. רק לאחר זה של ריין ודומון מג'י גאנדאם. שזה לא מפתיע במיוחד, שכן בניית הרומנטיקה בהם דומה למדיי.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה