יום חמישי, 23 בדצמבר 2021

Pokemon Brilliant Diamond and Shining Pearl- צ'אריזארד עדיין נמוך מילדה בת 10, 0/10- ביקורת

 

ביקורת לשיינינג פרל, באיחור של כמה זמן. כי כן קניתי את המשחק ביציאה, אבל לקחתי את הזמן, הייתי עסוק בפוסט גיים, ומשם שכחתי ממנו קצת כדי לשחק בשין מגאמי טנסיי 5 ועוד כמה דברים, ולצפות קצת בקאובוי ביבופ (האנימה). אז באיחור לא קטן, הנה הביקורת.



אז כדי להבהיר מראש מה אני חושב על המשחק, הנה אשתף אתכם ברקע קטן. בביקורת שלי על סורד שילד התלוננתי על לא מעט דברים. ולמרות שאני עומד מאחורי מה שאמרתי, לפניי שהתחלתי עם בריליאנט דיאמונד שיינינג פרל, שיחקתי פעם נוספת בסורד עם שישיה חדשה, וזו הייתה הפעם שנהניתי ממשחק פוקימון יותר מכל פעם אחרת. שנית, מעולם לא סיימתי את דור 4 המקורי, וזה כששיחקתי בפלאטינום ונתתי לו כמה ניסיונות שוב ושוב. אף אחת מהן לא צלחה בשבילי כדי לסיים את המשחק. לאחר שאת זה הבהרתי, בואו נדבר על המשחק הזה, שבחרתי בגרסת פרל- שהיא למרבה הצער הגרסה העילאית בעייני בגלל דבר ספציפי למדיי.

הכירו את הדמות שלכם, שוב מיאקו שעכשיו מתחילה את מסעה במחוז סינו. יחד עם חברה ויריבה הטוב שתוכלו לבחור לו את השם כגון "בארי", "טראש" הקלאסי, או השם הראוי ביותר לו, "הומו סאמה" השניים יוצאים אל האגם ליד עיר ביתם. אך מיד תוקפים אותם שני סטארלי, ומה הומו סאמה עושה בחוצפתו? מחליט לצרף את מיאקו לפשע, ולגנוב את הפוקימונים שפרופסור רוואן השאיר מאחוריו כדי להילחם בהם. הומו סאמה הוא ראש צוות גאלאקטיק האמיתי מסתבר. מכאן, הומו סאמה ומיאקו יוצאים אל מחוז סינו, כדי להשלים את הפוקידע בעוד שפרופסור רוואן יושב לו רגל על רגל, וצופה בלייב אקשן של נטפליקס של קאובוי ביבופ. השניים יצאו להתמודד מול המכונים, וכן להילחם בצוות גאלאקטיק בעלילת פוקימון סטנדרטית לחלוטין. כרגיל, העלילה לא קיימת, עם דמויות בינוניות מינוס ביותר. אבל תכלס למי אכפת? זה משחק פוקימון שכל המטרה בו זה לשעבד למוות מפלצות כמו ילדים במפעל סיני שגרתי לייצור צעצועים מזויפים.  



כרגיל, מערכת הקרב של המשחק היא תפיסת פוקימונים, להילחם מול בוסים של מנהיגי מכון, וכן הליגה. בריליאנט דיאמונד  שיינינג פרל הוא הרימייק שהכי פחות משנה את מערכת הקרב. פייר רד וליף גרין השתמשו בשיפורים שהוסיף דור 3 מאז דור 1. כלומר יכולות, חפצים שנוספו בדור 2, וכן הסוגים החדשים שדור 2 הוסיף. הארט גולד סול סילבר כבר השתמשו במכניקות של דור 4- יכולות, וכן שינוי חלוקת ההתקפות הפיזיות לעומת מיוחדות. אומגה רובי ואלפה ספיר השתמשו במכניקות של דור 6- סוג הפיה החדש, חלוקת ההתקפות החדשה שנוספה בדור 4, התפתחויות מגה, ואף פוסט גיים מעולה חדש שהמשחק יצר. לעומת זאת, שיינינג פרל כמעט ולא משנה. הוא לא מחזיר את הדיינאמאקס מסורד שילד, (טוב במקרה הזה), אין מגות מדור 6, והדבר הבולט היחיד ששונה במערכת זה סוג הפיה החדש. מה שיוצר מצב שהרימייקים האלו הם הכי דומים למקור במערכת הקרב הבסיסית.

ואם מסתכלים על הפוקידע של המשחק לפניי הפוסט גיים, הוא עדיין משתמש בזה של דיאמונד פרל המקוריים, שעולה השאלה "למה"? עדיין יש כמה פוקימונים מפלאטינום במשחק, אך המצב בעייתי למדיי. רוטום נחתך מהמשחק מסיבה כלשהי, להתראות נוזפאס, כל הליין של איוי, טאנגרות', טרופיוס, יאנמגה, ופוריגון. מצב עוד יותר הזוי זה שכמה מפלאטינום נשמרו, כגון ריידון, גליגר, ודאסקלופ. אבל נחשו מה?! החפץ לפיתוח שלהם נמצא בפוסט גיים מסיבה ביזארית כלשהי. זה שסובל הכי הרבה מזה זה גליגר, שכן הוא אקסקלוסיבי לגרסת דיאמונד אבל לא תוכלו לפתח אותו- זו הסיבה שלקחתי אגב את פרל. דבר נוסף זה שאפילו לא תוכלו ליהנות מריידון על סטרואידים, כי החפץ "איבולייט" שנוצר בדור 5 ומחזק הגנה של פוקימונים לא מפותחים לא נמצא במשחק. לפחות כן יש שלושה פוקימונים חדשים שלא היו בפלאטינום- אורסארינג, ג'ינקס, ופינסיר. ששניים מהם אקסקלוסיבים לפרל... רואים למה אמרתי שגרסת פרל עדיפה?

ואיפה אתם אמורים להשיג את הפוקימונים שלא בפוקידע הראשי? דרך האנדרגראונד, שהוא הדבר שבגללו אהבתי את המשחק. במקור, הוא היה פשוט מקום משעמם למדיי להשגת חפצים. אבל עכשיו? יש את השגת החפצים, ותפיסת פוקימונים. הוא מתקן בעיה של השגת שלושה פוקימונים מהמשחקים המקורים- קומבי, אייפום, ומאנצ'קלס ממערכת הדבש הנוראית שניתן לוויכוח שהיא מכניקת השגת הפוקימונים הגרועה ביותר בכל הסדרה. תוכלו למצוא שם פוקימונים מגניבים כמו האונדום, טוגפי, וסווינאב, כבר לפניי המכון השני, וכן יש להם סיכוי להחזיק בהתקפות ביצה, שזה דבר נהדר. זה בדיוק מה שפותר לי את המחסור בפוקימונים מסוימים מפלאטינום. כן, תוכלו גם שם להשיג סווינאב, אך רק לפניי המכון השביעי, שלב שבו אני כבר לא טורח להוסיף חברי קבוצה. האנדרגראונד הוא גם מקום מצוין לאימונים, שכן הוא עולה רמות יחד עם השחקן. ככה שקבלו את זה, סיימתי את המשחק ברמה הקלאסית לפלייתרו RPG מבית דארק- 78... כן, אני מכור לגריינדינג, אתם לא צריכים להגיד לי. האנדרגראונד אף משתפר בפוסט גיים שבו תוכלו לתפוס את כל ההתחלתיים מדורות 1-4 ועוד מגוון נהדר של פוקימונים.



עוד דבר ששיינינג פרל לא שינה, והוא בעייני לטובה, זה שהמשחק לא משתמש במכונים ובליגה של פלאטינום, אלא אלו של דיאמונד ופרל המקוריים. ולפניי שאתם יוצאים אליי עם צבא סירפדג'ים ופאנגורואים, תנו לי להסביר. אחת הטענות נגד המכונים והליגה בדיאמונד ופרל המקוריים זה שהם השתמשו בפוקימונים לא מהסוג שבו הם מתמקצעים. זה בלט במיוחד אצל פלינט, מאמן מתמחה בסוג אש, רק עם שני פוקימוני אש מתוך החמישה שיש לו. פלאטינום תיקן את זה ושם כל החמישה שלו מסוג אש. למה אני שמח שהרימייקים חזרו לקבוצות המקוריות? כן, זה אולי יותר הגיוני שפלינט ישתמש במגמוטר במקום לופאני שההגיון היחיד בה זה שהיא "פוקימון, הפורנו, פורנו זה חם כמו אש", אבל במקום זה קבוצות יותר מגוונות ומעניינות נוצרות. כי מה שקורה הרבה פעמים בסדרה זה שפשוט אתם משתמשים בפוקימון אחד אפקטיבי נגד כל הקרב בוס ושוחטים לו את הצורה עם פוקימון יחיד. זה כבר יוצר קרב בוס יותר מעניין. אני אגב גם לא יכול לדבר על כמה קשה בפועל הרימייק, כי כן, רמה 78 בייבי! אך אנשים רבים כן דיווחו שבשבילם הרימייק הזה הוא היה המשחק הקשה ביותר בסדרה, ואם מסתכלים על הסטים של הבוסים, זה בהחלט כך.

בריליאנט דיאמונד שיינינג פרל למעשה כמעט ולא מוסיף דברים לדיאמונד ופרל המקוריים. כן, יש תלבושות לדמויות כמו בXY, סאן ומון, וסורד שילד. וכן, אפשר לטייל יחד עם הפוקימונים שלכם. אך מלבד האנדרגראונד זה מסתכם בזה. האנדרגראונד בשבילי היה שווה את זה לחלוטין, כי הוא עד כדי כך  טוב לבדו. הוא כמו ה"ווילד אראה" מסורד שילד קצת פחות טוב. ואם אתם שואלים לגבי הגרפיקת צ'יבי של המשחק? ובכן, לא אכפת לי!   אישית נהניתי מהמשחק, גם אם אני מבין אנשים שממש אוכזבו ממנו בתור רימייק, שכן הוא לא מוסיף הרבה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה