יום חמישי, 14 בינואר 2021

Cat's Eye- האב הקדמון של Totally Spies הצרפתי- ביקורת מנגה

 

ביקורת ל"קאט'ס איי", מנגה מלפניי 38 שנים בשונן ג'אמפ.



הסיפור עוקב אחר שלושת האחיות קיסוגי (Kisugi). האחות הצעירה- איי (Ai), האחות הבכורה- רוי (Rui), והאחות האמצעית שהיא גם הדמות הראשית של הסיפור- היטומי (Hitomi). השלוש מתפרנסות בניהול בית קפה שבבעלותן. עוד לפניי תחילת הסיפור של הסדרה, להיטומי יש חבר בשם אוטסומי טושיאו (Utsumi Toshio), שוטר במקצועו. טושיאו עוקב אחר שודדת יצירות אומנות מסתורית ששולחת הודעה לפניי השוד שהיא תבצע. אותה השודדת עונה לכינוי "קאט'ס איי". טושיאו גם רוצה להתחתן עם היטומי, וכאשר הוא יתפוס את החתולה הארורה מאחורי סורג ובריח השניים יתחתנו, יביאו מיליון ואחד ילדים חמודים וקיהההההה. רק יש בעיה אחת, אותה החתולה היא היטומי עצמה, דבר שטושיאו אינו מודע לכך. היטומי, רוי, ואיי מנהלות את עסק שוד היצירות לשם מטרה אחת, לגלות את עקבותיו של אביהן שנעדר והסיכוי שהוא בחיים קלוש ביותר. על כן הן גונבות אך ורק יצירות של אביהן, האמן המפורסם, מיכאל היינץ.

בדומה לסדרות גנבי פאנטום אחרות (כגון Lupin, Magic Kaito, וPhantom Thief Jeanne), הבנות בלתי מנוצחות כשזה נוגע לשוד היצירות. הן לא נכשלות אפילו פעם אחת במהלך הסדרה. אז אם אתם מצפים לראות איזשהו אתגר כאן, שכחו מזה, כי זה לא הולך לקרות. השלוש מנצלות היטב את העובדה שיש להן קשר למשטרה ונותנות לטושיאו בטיפשותו לספר להן את כל הפרטים בעבודה שלו. שכן טושיאו מאוהב בהיטומי מעל הראש וסומך עליה ללא חשד אפילו קטן שהיא עצמה החתולה. במיוחד כששם בית הקפה שלהן הוא גם "קאט'ס איי". למרבה המזל, לא כולם תמימים בתחנת המשטרה. כאן נכנסת לנו דמות נוספת, אסאטאני מיטסוקו (Asatani Mitsuko), שוטרת שמהרגע הראשון בטוחה לחלוטין שהיטומי היא החתולה. לא שזה עוזר לה במיוחד הידע הזה, כי גם היא נכשלת בכל רגע.

אז מה יש לנו כאן? מנגה על שלוש בחורות בלתי מנוצחות שגונבות חפצים. מנגה באורך 18 ווליומים. למרבה המזל, זה לא מה שבאמת קאט'ס איי מתעסקת בו. על אף שיש פה ושם פרקי אקשן של שוד עם טכניקות גניבה נחמדות ובלתי מנוצחות (מרוב שהמשטרה בסדרה חלשים באופן מחריד), וציור מעולה לקטעי האקשן, למען האמת שהסדרה היא הרבה יותר סדרת רומנטיקה מאשר אקשן. קאט'ס איי היא אחת המנגות הבודדות שבה הדמויות הראשיות הן זוג עוד מלפניי תחילת העלילה. היא לא טורחת להציג את שלבי ההיכרות הארוכים של הדמויות, וכבר מהפרק הראשון היטומי וטושיאו מתמודדים עם חיי הזוגיות כמבוגרים. כן, עוד דבר מעולה לטובת הסדרה, שכן בתחילת הסדרה השניים בגיל 22, טווח גילאים קצת פחות שגרתי לדמויות.

 


הסדרה היא בפועל הרבה יותר קומדיה רומנטית ממה שנותן הרושם הראשוני. הרבה פרקים עוסקים בקידום הזוגיות בין היטומי ואוטסומי, עם קטעים שנותנים פיתוח ליחסים האיטיים אך המעולים שלהם. למשל זה שהם בבוא הזמן עוברים לגור יחד, ובבוא הזמן מתארסים. והסוף הרומנטי שלהם קרוב למושלם.

ואז יש לנו את דמויות המשנה שהופכות את הסדרה לקומדיה רומנטית טהורה עם מצבים משעשעים שמשלבים את החלק המשטרתי והחלק הקומי- רומנטי. דמויות כגון קאמיה (Kamiya), גנב פאנטום נוסף בכינוי "העכברוש". הוא רודף שמלות טהור שבכל רגע מחפש בחורה אחרת לצאת איתה. וכן, זה כולל את היטומי. כמו כן יש לנו את היראנו (Hirano), שוטר שלא מהסס לרגע לירות באקדחו בכל רגע כדי לפתור בעיה, ומאוהב ברוי. שוטר אחר, טאקאוצ'י (Takeuchi) הוא לוליקון שנמשך לאיי שבתחילת הסדרה היא רק בת 16. מכל דמויות הצד דווקא הכי זו שאהבתי הייתה אסאטאני. כן, השוטרת ההיא שמשוכנעת שהיטומי היא החתולה. היא מתחילה כקרה, אך בבוא הזמן נפתחת אל שאר החבורה והופכת להיות מתוקה להפליא כשגם היא מחפשת את בן הזוג שלה, כשהבחירה הסופית שלה לא צפויה בכלל אך עדיין משעשעת וחמודה.

קאט'ס איי היא סוג של קליקבייט בסופו של דבר. היא מביאה רושם של גנבי פאנטום כשיהיה מצופה ממנו מלא אקשן. יש פה ושם אקשן (בעיקר בהתחלה), ואז באמצע בועטת את זה לעזאזל לטובת פרקים ארוכים של טופ טיר קומדיה רומנטית על זוגות בגילאי העשרים, דבר לא מצופה בכלל מסדרות של שונן ג'אמפ. למרות זאת, זה היה בשבילי סוג של קליקבייט מעולה. ונניח ואתם רוצים רק את האקשן של קטעי השוד? קאט'ס איי היא לא המקום. תקראו\ תצפו בMagic Kaito. ואולי גם בLupin (שעליו אני לא יכול לאשר לכם עד כמה זה מלא באקשן, כי צפיתי רק בספינאוף על פוג'יקו).



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה