יום רביעי, 16 בדצמבר 2020

Itazura na Kiss- איטזוראנד אפטר סטורי- ביקורת


אוגוסט 2018, אז הוצאתי לכם פוסט על "ילדת זאב ונסיך שחור", סדרה שאהבתי בסופו של דבר אך גם חלק מהסיבה שאהבתי היא כי נגמרו לי השוג'ו הטובים לצפייה. ולמה אני מזכיר את זה? כי כתבתי בסוף הפוסט ספציפית שעל "איטאזורה נא קיס" שמעתי רק דברים רעים. ובכן, הרעב שלי לשוג'ו ניצח אותי, ואני שמח שכך, שכן איטאזורה נא קיס התגלה לי כשוג'ו טוב (אם כי לא חף מבעיות) והולך לכיוון שרק אנימות בודדות, בניהן "קלאנד אפטר סטורי" ו"נאנא" עוסקות בו.



 

הכירו את אייהארה קוטוקו (Aihara Kotoko), גיבורת השוג'ו של איטאזורה נא קיס. יש בחור שהיא מאוהבת בו במשך למעלה משנתיים, איריאה נאוקי (Irie Naoki) והיא עושה את מאמציה וכותבת לו מכתב אהבה שאותו היא נותנת אישית. אך איריאה מסרב לקבל את המכתב מקוטוקו בטענה ש"הוא לא אוהב בחורות טיפשות". איריאה הוא התלמיד המצטיין בבית הספר, בעוד שקוטוקו נמצאת בכיתת F, כיתת ה"טיפשים" של בית הספר שכל שאר בית הספר רואה בהם בזלזול, וכן, זה כולל את המורים שגם הם מבזים אותם. אז יאי! יש לנו עוד שוג'ו של הבחורה הכשלון שבבוא הזמן תשיג את הבחור השווה, המושלם, וכמובן שגם הזבל מטורף שיהיה בן הזוג שלה. לצידה של קוטוקו יש את חברה הטוב "קין צ'אן" שמאוהב בה מאז הזמן שהם נפגשו, אך גורלו הוא להיות בתוך "פרינד זון" בתוך "פרינד זון" בתוך "פרינד זון" כי זה בחיים לא יילך לו. קוטוקו רק מסתכלת על איריאה.

אלא שצירוף מקרים לא הגיוני שבו קין צ'אן קצת משתגע בבית של קוטוקו, ורעידת אדמה קלה, גורמים לבית הרעוע של קוטוקו לקרוס. נותרה חסרת בית, אביה של קוטוקו אומר שחברו הטוב הזמין אותם לגור אצלו, וכן כמו שניחשתם, החבר הטוב שלו זה אבא של איריאה. השניים מתחילים לגור באותו הבית, עם האהבה החד צדדית של קוטוקו. למזלה של קוטוקו, אימו של איריאה, נוריקו (Noriko) מתאהבת בקוטוקו ורק חולמת שהיא תהיה הבת החדשה שלה, ועושה ככל יכולתה לחסל אופציות דייטים אחרות לנאוקי, ודואגת שקוטוקו תהיה האחת והיחידה בשבילו. 

היחסים של השניים מתחילים דבילים למדיי. קוטוקו מצד אחד סטוקרית מטורפת. כך למשל בפרק מסוים שבו נאוקי נרשם למועדון הטניס, היא עוברת כל חדר וחדר בבית הספר כדי לגלות לאיזה מועדון הוא נרשם. נאוקי לעומת זאת מצד אחד זבל מטורף, אך עדיין סופג את מה שקוטוקו מעבירה אותו. כי אולי אנחנו מצפים שנאוקי יהיה לא זבל, אם להיות כנה, ברוב הפעמים יש לו סיבה להתעצבן. איך זה ישמע לכם שבו באופן אקראי בחור בן 17 עובר לגור בחזרה בחדר עם אחיו הבן 8 רק כדי לפנות חדר שלם בשביל בחורה שהוא לא סובל? לגטימי לחלוטין. אך אני כן אומר "רוב" ולא "כל", שכן פרק 7 הוא הפרק הגרוע ביותר של הסדרה מבחינת ה"להיות זבל" מצד נאוקי.



אך גם פרק 7 הוא הסוף של ארק התיכון, וכבר בפרק 8 השניים עוברים לקולג', פרק זמן בחיים שרוב השוג'ו באנימה לא יגיעו אליו אי פעם. זה גם החלק שבו לאט לאט מערכת היחסים של קוטוקו ונאוקי משתפרת יותר ויותר. אז תנו לי להרוס לכם את פרק 14, כי מפה, איטאזורה נא קיס באמת מתחילה להיות סופר טובה. קודם לכן, היא נטתה מ"בסדר", "דבילית", "נחמדה" ועד ל"תנו לנאוקי וקוטוקו אגרוף בפנים". בפרק 14 משום מקום, נאוקי מתוודה שהוא היה מאוהב בקוטוקו במשך כל הזמן הזה, והיה מניאק כי "ככה" או במילים אחרות "זבל של כתיבה". עוד לפניי שהתחילו לצאת בכלל, הוא מציע לקוטוקו נישואים והשניים מתחתנים תוך שבועיים בלבד. עכשיו, אני אמור להיות מקצועי וביקורתי ולהגיד לכם שזה סופר מטומטם, והנה אני אומר, אך באיזשהו מקום יש לי את החלק שאומר לי "לעזאזל עם זה!" כי זה חמוד רצח.

כבר מפרק 15, נותרו לנו פה לא פחות מ11 פרקים שבהם קוטוקו ונאוקי מתמודדים עם היחסים שלהם בתור זוג נשוי והופכת להיות "איטאזורה אפטר סטורי". מספר פרקים ארוך בהרבה מרוב האנימות שכן הולכות אל הכיוון הזה, כשקלאנד אפטר סטורי לדוגמא, ה"מלכה" של הכיוון הזה עם פרק אחד פחות מאשר איטאזורה. מכאן, משום מקום, נאוקי הופך לבעל העשור ועושה את ככל יכולתו להיות בעל טוב לקוטוקו. אז כן, חסרות לנו סדרות קולג', אך יש עוד פחות מהן סדרות עם התמודדות בחיי הנישואים. גם אם סבלתם מ14 הפרקים הראשונים, בשביל ה11 הנותרים, בעיניי איטאזורה כן שווה את הרווח המעולה שבהם. 14 זה אולי יותר מחצי מהסדרה, אך על אף שקלאנד אפטר סטורי אובייקטיבית טובה מאיטאזורה, שם למשל כדי להגיע לארק ה"אפטר סטורי" לדוגמא, צריך לעבור לא פחות מ30 פרקים של ארק בית הספר. האם זה היה שווה את זה? בשבילי לחלוטין כן. גם כי לא סבלתי לחלוטין מההתחלה, וגם כי הרעב לשוג'ו ניצח. (זוכרים שאהבתי את "ילדת זאב ונסיך שחור"? אז יותר כמו "כבש ללא אף ניצול").

איטאזורה גם לא עוסקת רק בקוטוקו ונאוקי, אלא גם בעוד זוגות. למשל מאטסומוטו (Matsumoto) וסודו (Sudou), שני חברים של קוטוקו ונאוקי מהקולג'. או למשל קין צ'אן שבבוא הזמן מוצא הנשמה התאומה שלו. במקרה של קין צ'אן למשל, זה היה סופר מספק, כי הוא דמות שאהבתי עוד מההתחלה.


על אף ההתחלה הלא טובה שלה, מבוססת צירופי מקרים דבילים, סטוקריות מצד קוטוקו, ומניאקיות מצד נאוקי, איטאזורה נא קיס משתפרת באופן פלאי. על אף שפרק 7 היה כמעט הפרק שגרם לי לזרוק את הסדרה, אני שמח שלא עשיתי את זה. כך קיבלתי בבוא הזמן 11 פרקים סופר טובים שהיו שוים לחלוטין את הצפייה. עכשיו שמישהו יגיד לי אם שווה לצפות מחדש בKimi ni Todoke כי אני תקוע במשך כמעט עשור בפרק 8 מרוב שזה היה משעמם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה