יום שישי, 15 בנובמבר 2019

ציפיות לסביבה התחרותית בPokemon Sword and Shield


פוקימון סורד אנד שילד יצאו ממש עכשיו. ולא תקבלו ביקורת עליהם, את זה אני יכול להבטיח, כי אין לי סוויטץ'. אך זה שאין לי סוויץ' לא אומר שאני לא יכול להתעניין במשחק, ואיך הפוקימונים החדשים ייכנסו לתוך הסביבה התחרותית החדשה. יכול להיות שאטעה בניתוח שלי עליהם על פי סטאטים, יכולות, התקפות, וסוגים, אך זה מה שיש כרגע. קחו בחשבון שהפוסט מכיל ספוילרים לפוקימונים שלא נחשפו באופן רשמי כרגע, ואם אתם רוצים לגלות אותם לבד כשתשחקו במשחק בעצמכם, איני ממליץ לכם לקרוא את הפוסט, שכן הוא יחשוף הרבה מהם.



ההתחלתיים- Rillaboom, Cinderace, Inteleon: הפעם, כל ההתחלתיים הם ללא שילובי סוגים. רילאבוום, התחלתי העשב בפני עצמו לא רע בכלל. יש לו סטאטים הוגנים למדיי, עם סטאט התקפה טוב, הגנות בינוניות אך עדיין לא רעות, ומהירות הוגנת. מה שנקרא, Jack of All Trades. היכולת שלו גם לא רעה, שמזמנת את Grassy Terrain שמחזקת את התקפות העשב שלו, מרפאת אותו, ומחלישה התקפות אדמה מסוימות כגון EQ. יש לו גם מהלך אקסלוסיבי שמאט את היריב בפגיעה שלו. אני לא צופה ממנו להפוך לפוקימון מרשים מידי תחרותית, אך הוא עדיין יהיה במקום לא רע אי שם בRU או בUU באמצע. אינטליון, התחלתי המים הולך על כיוון של תוקף מיוחד מהיר, הוא גם יהיה לא רע בכלל, אך לא נראה שיגיע לOU. יש במשחק כבר תוקפים מיוחדים טובים ממנו, והיכולת שלו מבוססת על מזל מוחלט, שכן היא מחזקת מכות קריטיות. למרות זאת, התחלתי האש, סינדראייס, נראה שיהפוך לטרור שיגיע אף לUber. על סמך מה אני אומר את זה? גרינינג'ה, זו הסיבה. היכולת של סינדראייס משנה את הסוג שלו להתקפה שבה הוא משתמש לפניי שהוא משתמש בה. לגרנינג'ה הייתה בדיוק את אותה היכולת, והוא הפך לטרור בעקבות כמה שהוא היה לא צפוי. וכן, כשסאן ומון יצאו גרנינג'ה ירד לOU, אך קחו בחשבון שבעקבות מספר הפוקימונים שירד בחצי בסורד אנד שילד, סינדראייס עלול להביא לטרור, שכן כמו גרינינג'ה, הוא מהיר וחזק, עם מרחב התקפות. אם כי הוא כנראה יהיה חלש ממנו, בעקבות העובדה שהוא מתמקד רק בהתקפה פיזית, מה שיהפוך אותו למעט יותר צפוי. אני רואה צורך לציין שכל היכולות שדיברתי עליהן הן הHidden Ability שלהם, שייקח זמן עד שיכנסו למשחק באופן רשמי. היכולות הרגילות של ההתחלתיים הן עדיין אותן היכולות הרגילות שמחזקות עשב\ אש\ מים כשהם בשליש מהחיים.



כי סקארמורי לא במשחק- Corviknight: קורבינייט הוא בדיוק מה שלא רציתי שהוא יהיה; תחליף רע לסקארמורי. במקום שקורבנייט יצליח להחזיק בפני עצמו, וללכת על סגנון התקפי ומהיר עם אותו הסוג של סקארמורי, יוצא שהסטאטים שלו דומים להפליא לשל סקארמורי, רק פחות טוב. הוא הגנתי כמו סקארמורי, רק עם צניחה משמעותית בהגנה הפיזית מ140 ל105. בסטאטים אחרים הוא מעט טוב יותר, כמו ההתקפה שעדיין מאוד בינונית, ומד החיים. אין לו את הטריקים שיש לסקארמורי כמו Stealth Rock או Spikes, Whirlwind ודברים נוספים שהפכו את סקארמורי למעולה. הוא פשוט פוקימון בינוני מינוס, שאולי יצליח לזהור רק מהעובדה שהסוג שלו טוב, אחד הדברים שהפכו את סקארמורי לאחד הפוקימונים המאיימים במשך שישה דורות ללא מנוחה. אני יכול להבטיח שאם סקארמורי יהיה במשחק, הוא לא יצליח את זה.

יכול להיות שיהיה לא רע?- Orbeetle: אורביטל נשמע לא רע על הנייר. יש לו הגנות לא רעות בכלל, סטאט חיים קצת חלש, אך מהירות הוגנת וסטאט התקפה מיוחדת בינוני. כל זה לצד שילוב סוגים חדש- חרק ועל חושי. יש לו מגוון מהלכים תומכים מעניינים שהוא יכול לעבוד איתם לא רע בכלל (כגון Sticky Web, אחד מהלכי התמיכה הטובים במשחק) , וגם להחזיק בקרבות זוגות, שכן היכולת שלו מגינה עליו מנזק של השותפים שלו (שנעשה בהתקפות כגון Surf וEQ). אני צופה ממנו שיהיה פוקימון מעניין לעבוד איתו, גם אם לא בהכרח ישנה את פני המשחק.

יכולות מעניינות, סטאטים שלא ישרדו אותם- Thievul, Dubwool: לפוקימון השועל החדש ת'יבול יש יכולת מעניינת. ברגע שהיריב מחליף פוקימון, הנזק שמגיע לפוקימון שבא במקומו מתחזק פי שניים. היכולת הזאת נשמעת מדהימה, כי Pursuit הוכיח את עצמו כמהלך מדהים (וזה למרות שיש לו נזק של רק 40). אך לפוקימון עם רק 58 התקפה פיזית, ורק 87 התקפה מיוחדת זה פשוט לא עובד. בטח ובטח כשיש לו רק שלוש התקפות מיוחדות שימושיות- Dark Pulse, Shadow Ball, וGrass Knot. ולמה לעזאזל להשתמש בשאדו בול עם פוקימון אופל אם מימלא אופל ורוח אפקטיביים בדיוק על אותם סוגים? דאבוול לעומתו, הופכת לכבשה בוערת. היכולת המעניינת היחידה שלה היא שהתקפות שפוגעות עם מגע נחלשות בחצי. נשמע מדהים (עדיין לא מחליש את כל ההתקפות הפיזיות, כמו למשל EQ וRock Slide). אך היכולת הזאת גם מכפילה נזק של התקפות אש. נשמע כמו מטרה נייחת נהדרת לסינדראייס. חוץ מזה הסטאטים של הכבשה הבוערת הזאת בינוניים, הגנות בסדר, מהירות נמוכה מהממוצע אך לא נוראית, והתקפה פיזית חלשה. ובתור פוקימון שמתיימר להיות הגנתי, אך ללא ריפוי, הוא לא יעבוד.


בתפוח אין תולעת, יש שם דרקון- Appletun: אפלטאן הוא פוקימון תפוח שהוא גם דרקון.  למעשה יש לו אח שמתפתח גם הוא מאותו הפוקימון, אך נראה שתאומו שיהיה נוראי ואין טעם לדבר עליו בכלל. אפלטאן הוא מסוג עשב דרקון. שמה הבעיה העיקרית בסוג הזה? החולשת פי ארבע לקרח. אך אפלטאן פותר את הבעיה הזאת עם היכולת Thick Fat שמחלישה את הנזק מהתקפות קרח ואש בחצי. עכשיו הוא מסוגל ליהנות משאר הדברים הטובים ששילוב הסוגים הזה מביא. מבחינת סטאטים אפלטאן לא מדהים, אך עדיין לא רע. המהירות שלו נוראית, ומרבית הסטאטים שלו עומדים על איזור ה80, פרט להתקפה המיוחדת שהיא ב100 ומד החיים ב110. הוא כן נהנה ממגוון התקפות שהוא יכול לעבוד איתן, מריפוי עם Recover וGiga Drain, חיזוקי סטאטים עם Growth וCurse, ועד להתקפות תמיכה כגון Recycle וLeech Seed. ככל הנראה הוא לא יעבור את טיר הRU, אבל אני כבר אוהב את הרעיון שבו.

איך לעזאזל הוא אמור להחזיק בפני עצמו כשהיפודון במשחק?- Sandaconda: שמעו רעיון מצחיק, שמשנים את היפודון מהיפופוטם לאנאקונדה, משאירים לו את אותו הסוג, כמעט את אותם הסטאטים, רוצים שהוא יעבוד על זימון Sandstorm כמו היפודון, אבל זה רק אחרי כשהוא נפגע ממכה. רגע מה לעזאזל? בזה הרגע תיארתי לכם את סאנדאקונדה. כמעט כל המהלכים שלו זהים לזה של היפודון. הדבר היחידי שנותן לסאנדאקונדה איזשהו ניצוץ על פני היפודון זה הגיגאנטאמקס שלו שנותן לו מהלך חדש שלוכד את היריב בזירה. אבל זה מסתכם בזה. אם קרובנייט אולי יכול להחליף את סקארמורי כי הוא פשוט לא במשחק, היפודון הוא פשוט גרסה טובה יותר של סאנדאקונדה כמעט בכל תחום והוא כן במשחק. שזה קצת חבל לי, כי אני אוהב את שניהם.

כוכב הרוק החדש- Toxtricity: טוקסטריסיטי הוא פוקימון מסוג חשמל\ רעל. שילוב סוגים נחמד למדיי ברעיון, אך נותן לו חולשת פי ארבע להתקפות אדמה, וכפי שאתם אמורים לדעת, EQ הוא אחד המהלכים הטובים ביותר בכל המשחק. לפחות זה גורם לכך שהוא לא יוכל להיות מורעל ומשותק, נישה נחמדה למדיי. יש לו גימיק נחמד נוסף שהצורה שלו נקבעת על האופי שלו (Nature), אחת משתי צורות. הן לא משנות את הסטאטים, הסוג, או את היכולת, אך יש התקפות מסוימות שהצורה הרגילה שלו והצורה השנייה יכולות ללמוד בעוד שהאחרת לא. חוץ מזה הסטאטים שלו סבירים למדיי. כן יש לו סטאט התקפה מיוחדת טוב שעומד על 114 אך מרבית האחרים חלשים שעומדים על כ75. חוץ מזה היכולות שלו חלשות. כן, יש לו Technician, אחת היכולות היעילות במשחק, אך שאין לו התקפות שיעבדו איתה טוב. במקום זאת, יש לו יש יכולת בשם Punk Rock שמחזקת מהלכי צליל, כגון Boomburst והתקפת חשמל אקסלוסיבית שיש לו- Overdrive שהיא בעצם Discharge פחות טוב שכל מטרת קיומה היא להיות מותאמת ליכולת של טוקסטריסטי. גם יש חפץ חדש בשם Throat Spray שבנוי לשימוש עליו (אם כי יכול לעבוד על כל פוקימון אחר) שמחזק את ההתקפה המיוחדת ברגע שהפוקימון משתמש במהלך צליל. ולמרות זאת, טוקסטריסיטי פשוט פוקימון לא טוב במיוחד. אבל היי, לפחות העיצוב שלו פנטסטי.

מזל טוב! סופסוף קיבלנו את שילוב הסוגים הגרוע במשחק!-  Frosmoth: פוקימון עש חדש עם שילוב הסוגים של קרח וחרק. קרח בפני עצמו הוא הסוג ההגנתי הגרוע ביותר במשחק, כשאפקטיבים עליו ארבעה סוגים . והדבר היחידי שחלש על קרח זה... קרח. תוסיפו לזה את חרק בתור סוג, וקיבלתם פוקימון שחלש פי ארבע גם לאש וגם לאבן. וכן, זה אומר שברגע שיש Stealth Rock הוא יאבד חצי מהחיים שלו, אחת מההתקפות הכי לא הוגנות במשחק. ובשונה מצ'אריזארד למשל שגם סובל מזה, פרוסמות' נפגע גם מSpikes וToxic Spikes. אך הודות לחפץ חדש במשחק, Heavy-Duty Boots, יש סיכוי שפרוסמות' יהפוך ללא רע בכלל. אותו החפץ מבטל השפעה של Stealth Rock, Spikes, וToxic Spikes על הפוקימון שמחזיק את החפץ. יש גם לפרוסמות' שתי יכולות יעילות; הראשונה מבטלת אפקטים נוספים של מהלכי נזק של היריב (למשל השריפה מScald), והשנייה מחלישה בחצי נזק ממהלכי התקפה מיוחדת שהוא סופג מהיריב. איפה שפרוסמות' נופל במעט אלו הסטאטים שלו, שכן המהירות שלו נמוכה, אך עדיין יש לו התקפה מיוחדת נהדרת (125) והוא נהנה מהחזקת אחד המהלכים הטובים במשחק- Quiver Dance שמעלה את ההתקפה המיוחדת, ההגנה המיוחדת, והמהירות שלו בדרגה אחת. ויש לו מספיק מהלכים מיוחדים טובים. סה"כ פוקימון עם פוטנציאל, אך עדיין לא מדהים.



גולם\ גיגאלית' שלא דורש החלפה בין מאמנים-  Coalossal: פוקימון חדש מסוג אבן\ אש, גם כן שילוב סוגים נוראי שחלש פי ארבע גם למים וגם לאדמה. יש לו סטאטי הגנות לא רע בכלל, עם 110 מד חיים, 120 הגנה פיזית, ו90 הגנה מיוחדת. אך הוא סובל מסטאטי התקפה בינונים מינוס, ומהירות נוראית עוד יותר שעומדת רק על 30. כן, אאוץ'. ואם גיגאלית' וגולם נתקעו בPU, וזה אחרי שהיה להם Sturdy, אז כן, קולוסאל לא הולך להיות שונה מהם עם הסטאטים האלה. הדבר היחיד שאולי יציל את קולוסאל זו אחת היכולות שלו, Steam Engine שמעלה דרסטית את המהירות במידה והוא נפגע מהתקפת מים או אש. התקפת מים תהרוג אותו כמעט בכל מצב, אך עם הסוג אש, שחלש עליו פי ארבע יכול להיווצר מצב מעניין. כמובן, אף אחד לא תוקף סתם כך פוקימון בהתקפה שהוא חלש עליו, אך עם חיזיון החלפות בזמן הנכון, יהיה אפשרי להוציא מקולוסאל משהו. וגם זה לא מבטיח דבר, כי מדובר בתנאי מאוד ספיציפי, וגם עם העלאה דרסטית למהירות שנניח מדובר ב3 רמות, עם 30 מהירות המצב עדיין לא יהיה טוב במיוחד.

הסטראוטיפ הבריטי- Polteageist: פולטיגייסט הוא פוקימון שהולך על מגוון דברים, ומי יודע אם יצליח בהם. היכולות שלו בינוניות למדיי, אם כי Weak Armor יכול לעבוד במידה והוא שורד. Weak Armor מחליש את ההגנה כאשר הפוקימון נפגע מהתקפה פיזית, אך בתמורה לכך מעלה את המהירות. ההגנה של פולטיגייסט רעה למדיי, והמהירות נמצאת במקום שבו חיזוק שלה ישפר פלאים את מצב הקרב. אך זה במידה והוא שורד את ההתקפה. זה כן יכול לעבוד כמו במקרה של קולוסאל עם חיזיון החלפות. חוץ מזה, ההגנה המיוחדת שלו נהדרת, וההתקפה המיוחדת טובה אף יותר. הוא גם לומד התקפה בשם Teatime. הבנתם? כי בריטים אוהבים תה! וגאלאר מבוסס על בריטניה! בכל מקרה, טיטיים גורמת לכל הפוקימונים בזירה לאכול את הBerry שלהם, שכן, זה בעיקר גימיק. אני לא רואה איך יוצא מזה משהו טוב במיוחד. חוץ מזה, פולטיגייסט לומד גם Shell Smash, אך ההתקפות המאתגרות לשימוש במשחק אך כשהיא מצליחה הרווח ממנה עצום. של סמאש מחלישה את ההגנות של הפוקימון, אך בתמורה מעלה את המהירות וההתקפות. שזה מבורך. אך מי יודע עד כמה פולטיגייסט, כרגע הוא פוקימון שקשה לי לשפוט אותו.

גימיק שהולך להיכשל-  Grapploct: גראפלוקט הוא פוקימון שמבוסס על גימיק אחד, ולמרות זאת, אין לו את הכלים להשתמש בו. יש לו התקפה פיזית נהדרת, וכל שאר הסטאטים בינוניים, ועד לנוראיים כשמגיעים למהירות (רק 42). יש לו מהלך ייחודי, Otolock, שמונעת מהיריב להחליף. ובנוסף לכך, מחלישה את ההגנה הפיזית והמיוחדת של הפוקימון שנתקע בזירה. נתחיל מזה שאף אחד לא באמת משתמש בהתקפות כמו Mean Lock, אין טעם לבזבז על זה תור. מניעת החלפה היא כן אפקט חזק (ועל כן מגה גנגר הוא מבוקש עם פרס של מיליון דולר עליו), אך לא בשביל לבזבז עליו תור. אז במקום שלגראפלוקט יהיו הגנות ממש טובות ושחזור חיים הוגן כדי למשוך זמן, זה לא המצב איתו. הוא כן יכול למשוך זמן ברמה מסוימת דרך Dig וDive, וגם לשחזר חיים דרך Drain Punch, אבל זה פשוט נוגד לחלוטין את כל הטעם במהלך הגימיק שלו. אם אני כבר מבזבז על זה תור, אני רוצה לעשות את זה טוב. ואם אני לא משתמש במהלך הזה, כל מה שנותר מגראפלוקט זה פוקימון חלש ואיטי.

מלכת הTrick Room החדשה- Hatterene: האטרין היא פוקימון חזק, עם הגנות טובות, חיים נמוכים, אך איטית. אחת היכולות שלה היא אחת היכולות החזקות במשחק, Magic Bounce שמבטלת ומחזירה אל היריב כל מהלך סטאטוס. המהירות הנוראית שלה לא משנה במיוחד בתנאים הנכונים, שכן היא לומדת Trick Room שגורם לפוקימונים איטיים לתקוף ראשונים. הבעיה העיקרית של האטרין זה מד החיים הנמוך שלה, אך היא עדיין מסוגלת לשרוד עם מספיק טריקים אחרים. חסר לה ריפוי תקני, אך עדיין היא מסוגלת להתפשר עם Giga Drain, שיכול לעבוד בהתחשב בהתקפה המיוחדת הגבוהה שלה. ועדיין יש לה מספיק דברים אחרים שהיא יכולה לעשות. היא לומדת גם Swords Dance, גם Calm Mind, וגם Baton Pass כך שהיא יכולה להיות פוקימון תמיכה נהדר. היא לומדת גם Thunder Wave, וגם את הגרסה היותר טובה של טאנדר וויב, Nuzzle, שאקסקלוסיבית לפוקימוני חשמל בלבד חוץ ממנה. באמת שלא חסרים דברים שהיא מסוגלת לעשות.


כי עכשיו חייבים להשתמש בסימני ניקוד- Cursola: המפותח של Corsola, ואין סיכוי שאני הולך להשתמש בסימני ניקוד, אז אני קורא לו קורסולה 2 במקום מרגע זה. קורסולה 2 מבוסס על שונית אלמוגים שנהרסה מזיהום וכתוצאה מכך הפכה מסוג מים לסוג רוח. עם כמה שהlore הזה עצוב ונהדר, באנו לכאן לבדוק עד כמה קורסולה 2 טוב תחרותית ולמרבה הצער... הוא לא. מצד אחד יש לו התקפה מיוחדת מדהימה- 145, והגנה מיוחדת מעולה- 130. אך הוא סובל ממהירות מזעזעת, רק 30, והגנה פיזית של רק 50 ומד חיים של 60 בלבד. מרבית התוקפים הפיזיים יהרגו את קורסולה 2 במכה אחת לפניי שיהיה לו סיכוי למצמץ. יש לו סיכוי לא רע עם Trick Room בתנאים הנכונים, אך הוא עצמו אפילו לא לומד את ההתקפה. כך שהוא חייב תמיכה מאחרים. היכולות שלו כן מנסות לעודד שיפגע מהתקפה פיזית בעקבות ההגנה המיוחדת הגבוהה שלו, אך עדיין זה לא הולך לעבוד. על Weak Armor כבר דיברנו אצל מר תה בריטי. היכולת השנייה שלו היא Perish Body שפועלת ברגע שקורסולה 2 נפגע מהתקפה עם מגע ישיר (כלומר רק מהתקפות פיזיות, אך לא כולן). היכולת הזאת גורמת לכל הפוקימונים בזירה למות תוך שלושה תורות אלא אם יחליפו. Perish Song מימלא התקפה גרועה, והעובדה היא שקורסולה 2 מראש לא ישרוד אחרי ההתקפה הישירה הזאת, במיוחד כשרוח הוא סוג הגנתי לא טוב במיוחד.

כשסוג משתלב מדהים עם יכולת- Grimmsnarl: גרימסנארל הוא בנייה מדהימה של פוקימון. נראה שהכל הולך לעבוד בו ממש טוב. יש לו בדיוק את כל הכלים שהוא צריך כדי להפוך לפוקימון מעולה בOU. הסטאטים במבט ראשוני נראים לא רע, אבל תכף תראו למה הם משתלבים מעולה עם היכולת, סט המהלכים והסוג שלו. 120 התקפה פיזית, 95 התקפה מיוחדת, 95 מד חיים, והמהירות וההגנות נמוכות למדיי. המהירות שלו לא משנה במיוחד למען האמת, כי לגרימסנארל יש את היכולת Prankster, שנותנת לו להשתמש בהתקפות סטאטוס עם תוספת פריוריטי. כבר בתור הראשון מספיק שהוא ישתמש בThunder Wave והנה, בעיית המהירות נפתרה. הדבר הכי מדהים כאן זה שהיריב למרות הכל, לא יכול להשתמש נגד גרימסנארל בהתקפות פריוריטי, שכן הסוג שלו הוא פיה- אופל, והתקפות פריוריטי על כל פוקימוני האופל מבוטלים אוטומטית. וזה לא שחסרות לגרימסנארל אופציות אחרות, עם התקפות כגון Fake Out, Nasty Plot, Bulk Up, והתקפות פיזיות נהדרות לשחזור החיים שלו כגון Leech Life וDrain Punch ועוד מגוון רחב של התקפות במידה והוא רוצה להיות לא צפוי.

פצצת קרח בוערת- Galar Darmanitan: הנה לנו פוקימון שהולך להיות לא רע בכלל. גאלאר דארמאניטאן משתנה לסוג קרח מסוג האש המקורי שלו. הוא שומר בדיוק על אותם סטאטים, כלומר הגנות גרועות, מהירות לא רעה ב95, והתקפה פיזית מדהימה ב140. לגאלאר דארמאניטאן יש שתי יכולות, שאתחיל מהשנייה הפעם- Zen Mode. ברגע שהוא מגיע לחצי מהחיים, הוא משנה צורה לפוקימון אש קרח (זה סופסוף במשחק!) והמהירות שלו עולה ל135, ואילו ההתקפה הפיזית ל160. בנוסף הוא מסוגל להפעיל את היכולת הזאת בעצמו, עם ההתקפה Belly Drum שחותכת את החיים שלו בחצי ומעלה את ההתקפה הפיזית שלו ב6 רמות. זוהי כבר בנייה נהדרת, אך זה דורש סיכון וחישוב שפעמים רבות עלול להיכשל באופן טראגי. היכולת הרגילה שלו, Gorilla Tactics, מחזקת את ההתקפה הפיזית שלו, אך כעונש מאפשרת לו להשתמש רק במהלך הראשון שהוא השתמש בו במהלך הקרב. והאמת, זה לא עונש בכלל בפועל. דארמאנטיאן הוא פוקימון שמאוד אהב להשתמש בChoice Scarf כדי להעלות את המהירות שלו, וה"עונש" הזה דווקא מאפשר לו לקבל בונוס מהחפץ הזה.

השותפה הנהדרת לקרבות זוגות- Alcremie: אלקרמי נראית שתהיה פוקימון נהדר לקרבות זוגות. יש לה שתי יכולות לא רעות, הראשונה- Sweet Veil מונעת מאלקרמי והשותפים שלה להיכנס למצב שינה. השנייה, Aroma Veil מונעת ממנה ומהשותפים שלה להיות מושפעים ממהלכים שמגבילים את בחירת המהלכים שלהם (למשל Taunt). יש לאלקרמי מהלך מעניין, Decorate, שאותו מפעילים על מטרה מסוימת, ואותה המטרה מקבלת חיזוק של שתי רמות בהתקפה המיוחדת וההתקפה הפיזית שלה. מושלם לקרבות זוגות. חוץ מזה אלקרמי מסוגלת לשרוד לא רע בפני עצמה. יש לה התקפה מיוחדת והגנה מיוחדת גבוהות, ומהלכי תמיכה כמו Recover, Aromatherapy, Calm Mind וכמה מהלכי נזק צפויים לפוקימוני פיה בסגנון.



הפאנסרוויס שחיכינו לו- Sirfetch'd: סירפדג' הוא הפיתוח לפארפאדג' שחיכינו לו המון זמן כדי שישפר אותו, והוא עושה את זה, אבל לא מספיק טוב. הוא קיבל חיזוק התקפה עצום, מ95 ל135. אך המהירות שלו עדיין נמוכה, ההגנות בינוניות מינוס, הוא לא מקבל שום דרך לרפא את עצמו, והתקפת הפריוריטי היחידה שיש לו היא Quick Attack. יש לו יכולת לא רעה, Scraffy שנותנת לו לתקוף רוחות עם מהלכי לחימה ונורמל, שזה בסדר סה"כ. זה עבד על מגה לופאני. אבל סירפדג' הוא לא מגה לופאני ואין לו את המהירות שלה. הוא כן מקבל כמה התקפות לא רעות כמו Swords Dance, Close Combat וKnock Off. אך זה מסתכם בזה.

זה סטון אדג'! כי צריך אחד במחוז בריטי!- Stonjourner: הנה לנו פוקימון גרוע שהסטאטים שלו לא מתחברים עם היכולת, בכלל. סטונג'ורנר הוא פוקימון אבן, ולהלן הסטאטים: 100 מד חיים, 125 התקפה פיזית, 135 הגנה פיזית. עד כמה נשמע מעולה, מהירות של 70. אוקי, לא טוב, אבל היי ההגנה הפיזית! רק שההגנה המיוחדת היא 20... זה אפילו יותר גרוע שלוקחים בחשבון שלסטונג'ורנר אין יכולת מאחר והיא פועלת רק בקרבות זוגות. ומה היכולת שלו עושה? מחזקת את הפוקימון שעומד לידו. נשמע טוב, אך קרבות זוגות מלאים בפוקימונים מהירים, ובכאלה שמשתמשים בSurf כי זו התקפה עד כדי כך יעילה לקרבות זוגות. גם לקרבות רגילים סטונג'ורנר לא טוב, כי מהירות של 70 זה פשוט לא מספיק טוב, בטח שיש מספיק פוקימונים שיהרגו אותו במכה עם אחת עם 20 הגנה מיוחדת.

כשאתה מקריב את הילדים שלך- Dragapult: הייתי שמח להגיד שדראגאפאלט מדהים, אבל הוא קצת פחות מזה לצערי. כן יש לו יכולת נהדרת, Infiltrator, שמתעלמת מהגנות של היריב כגון Substitute. היכולת הזאת קיימת על פוקימונים אחרים מסוימים, אך לאף אחד מהם אין גם את המהירות וגם את הכוח הפיזי כדי להשתמש בה ביעילות. מה שיש לדראגאפאלט. עם מהירות של 142, והתקפה פיזית של 120 מצבו נהדר. אך ההגנות שלו בינוניות, ולמרות שסוג הרוח-דרקון מגניב, הוא מביא לו גם חמישה סוגים שאפקטיבים כנגדו. גם לצערו של דראגאפאלט, רוב סט המהלכים שלו מבוסס על התקפות מיוחדות (זה בעוד שההתקפה המיוחדת שלו היא 100), ואין לו אפילו סטאב רוח פיזי יעיל. אני פשוט לא יודע אם לזרוק Dragon Dance זה יהיה טוב מספיק בשביל שדראפאלט יהיה ממש טוב.

פינגו אין דה סיטי- Eiscue: איך לעזאזל קורה שפוקימון שהעיצוב שלו הוא כנראה העיצוב הכי גרוע מכל פוקימון אי פעם הופך להיות אולי המלך הבא של הOU? ברצינות, כל העיצוב שלו זה פינגווין שהראש שלו זה קוביית קרח. אבל אייסקיו נראה שהולך להיות רוצח אכזרי.  לאייסקיו יש רק 80 התקפה פיזית, ורק 50 מהירות, והוא סוג קרח יחיד, הסוג ההגנתי הבודד הגרוע ביותר בכל המשחק. אבל יכולת אחת הופכת אותו לטרוריסט. היכולת שלו Ice Face מגינה עליו פעם אחת מהתקפה, ואז הוא משתנה לצורה השנייה שלו, פינגווין רגיל לחלוטין. הוא גם יכול לשחזר את הקוביה במידה וHail מופעל בזירה. תור אחד חינם זה המון. ואם זה לא מספיק, אייסקיו לומד Belly Drum שהוא יכול להשתמש בה בחינם בפועל. ובזמן שהוא בצורה השנייה שלו, המהירות שלו עולה במהירות בזק הישר ל130. מספיק תור אחד בשבילו, זה הכל. וכמובן, אפשר למנוע את זה בשלל דרכים. למשל להשתמש בפוקימונים עם היכולת Mold Breaker שמבטלת יכולות, או לשנות את מזג האויר כדי שלא יוכל לשחזר אותה עם Hail עם פוקימונים כגון פליפר, או להשתמש בהתקפות שפוגעות כמה פעמים. כל זה אפשרי בהחלט, אבל עצם העובדה ששחקנים מסוימים כנראה יכינו פוקימונים שמטרתם הם להתנגד לפינגו שלנו, רק מראה כמה קוביית קרח יכולה להיות אכזרית. אבל היי אולי אני טועה והוא יהיה אשפה! אולי!



וכמובן שיש עוד פוקימונים רבים שלא כתבתי עליהם. אך אולי בעתיד. הכמה הפוקימונים האלה שכן חקרתי אותם גזלו ממני הרבה יותר זמן ממה שחשבתי שייקחו.

2 תגובות:

  1. שמי איילת שקד, מירושלים, אחרי 12 שנות נישואים, אני ובעלי היינו באחד העשבים עד שלבסוף עזב אותי ועברנו לקליפורניה להיות עם אישה אחרת. הרגשתי שהחיים שלי נגמרו והילדים שלי חשבו שלעולם לא יראו את אביהם לעולם. ניסיתי להיות חזק רק בשביל הילדים אבל לא יכולתי לשלוט בכאב שמכות את ליבי, לבי התמלא עצב וכאב כי הייתי מאוהבת בבעלי באמת. כל יום ולילה אני חושב עליו ומאחל לו תמיד לחזור אלי, הייתי ממש נסער והייתי זקוק לעזרה, אז חיפשתי עזרה באינטרנט ונתקלתי באתר שהציע שד"ר אוסגידה יכול לעזור להחזיר פריטים במהירות. אז הרגשתי שאנסה אותו. יצרתי איתו קשר והוא אמר לי מה לעשות ועשיתי את זה ואז הוא עשה לי כישוף אהבה. 48 שעות אחר כך בעלי התקשר אלי באמת ואמר לי שהוא כל כך מתגעגע אליי והילדים, כל כך מדהים !! אז ככה הוא חזר באותו היום, עם הרבה אהבה ושמחה, והוא התנצל על הטעות שלו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדים. מאז אותו יום נישואינו היו חזקים מבעבר, הכל בזכות ד"ר אוסגיד. הוא כל כך עוצמתי והחלטתי לשתף את הסיפור שלי באינטרנט שד"ר אוסגיד גלגל כישוף אמיתי וחזק שתמיד אתפלל לחיות זמן רב כדי לעזור לילדיהם בזמן של צרה, אם אתם כאן ואתם זקוקים לאקס שלך חזרה או שבעלך עבר לאישה אחרת, אל תבכה עוד, צור קשר עם הכישוף החזק הזה עכשיו. הנה כתובת המייל שלו: doctorosagiede75@gmail.com או whatsapp +2349014523836 ויבר בטלפון +2349014523836

    השבמחק
  2. נפרדתי מבעלי לפני שלוש שנים. לא הייתה תקשורת בינינו. יעצו לי ממשפחות וחברים לשחרר ולשכוח מהנישואים ולהמשיך בחיי. לא רציתי להתחתן עם מישהו אחר כי עמוק בפנים אני עדיין אוהב את בעלי. סבלתי כל כך מכאבים ובלבול שקראתי המלצה באינטרנט על איך ד"ר אפטה איחד מחדש נישואים שבורים בעזרת כוחותיו הרוחניים. המשכתי לקרוא כל כך הרבה המלצות על איך הוא עזר לשים קץ לגירושים ולשקם את אהוביהם לשעבר של אנשים ואמונתי התחדשה. אני יוצר קשר עם ד"ר אפטה מיד כעבור כמה דקות הוא ענה לי ונתן לי הנחיות מה לעשות, לאחר שעמדתי בדרישה הנדרשת יומיים לאחר הטקס, הכישוף שינה את חיי סביב בעלי כי מינון לא מדבר אלי. יומיים הוא התקשר אלי באמצע הלילה בוכה והתנצל שזו עבודת השדים, אז אני עדיין נדהם מהנס הזה אז אני סולח לו. עכשיו הנישואים שלי מאוזנים. טקס ד"ר אפטה עבד מצוין והנישואים שלי חזקים יותר מבעבר, ושום דבר לא יכול להפריד בינינו שוב. ביקרתי בכל כך הרבה אתרים שחיפשתי עזרה, זה היה חסר סיכוי עד שהתחברתי לד"ר אפטה, הגבר האמיתי שעזר לי לשחזר את הנישואים השבורים שלי אם יש לך בעיה דומה בנישואיך, אתה רוצה שבעלך או אשתך יאהבו אותך שוב. , יש לך מישהו שאתה אוהב ואתה רוצה שהוא יאהב אותך בתמורה, יש לך אתגר בחייך, תבנית הלחש של ד"ר אפטה היא הפתרון והתשובה לבעיה שלך, וואטסאפ / ויבר עם מספר הטלפון שלו: (+22958359273), צור איתו קשר עוד היום על ידי שליחת דוא"ל אל drapata4@gmail.com. אל תיתן לאף אחד לקחת את בן/בת הזוג שלך ממך.

    השבמחק