יום שבת, 13 ביולי 2019

Kill La Kill IF- התרשמויות ראשוניות מהדמו


הדמו ל"קיל לה קיל איף" יצא, שיחקתי בו זמן מה, ומתכוון לחזור אליו בעתיד. והנה מה שאני חושב על הדמו למשחק שיוצא ב25 ליולי לפס4, סוויץ', ומחשב.




אז מה יש לנו בדמו הזה? יש לנו פה שלושה מודים. מצב הסיפור, קרבות חופשיים, ומוד בשם "Cover Challenge". מצב הסיפור כולל רק משימה אחת, שכל מה שקורה בה זה הסבר הכפתורים של המשחק, ומיד לאחר מכן לסיים את הקרב. חוץ מזה השלב הזה מעביר את העלילה של סוף החצי הראשון של האנימה שבו ריוקו נלחמת נגד סאטסוקי וחבורת האליטה שלה כמו גאמאגורי והשאר. השלב הזה מרמז שזה אחד השלבים הראשונים במשחק המלא, שכן לפניו המשחק מתקצר את העלילה של האנימה לפניי האירוע הזה. אפשרי שיש שלבים נוספים לפניו, אך לא נשמע במצב סביר במיוחד. לא נשמע הגיוני במיוחד מצד המפתחים לבזבז משאבים רק בשביל הדמו. כך שבמידה ואני צודק, המשחק מצפה מהשחקנים שלו להיות צופים אדוקים של האנימה (בשונה ממשחקים כמו Arslan Musou או Hokuto ga Gotoku). באופן מפתיע, השלב הזה נותן את אור הזרקורים לסאטסוקי, ולא לריוקו, שכן איתה משחקים בשלב הזה.

במצב הקרבות החופשיים תוכלו לשחק נגד המחשב או נגד שחקן אנושי יחד אתכם. הדמו מאפשר לשחק באחת מארבע דמויות- סאטסוקי, ריוקו, גאמאגורי, וסאנאגיאמה, מתוך שתיים עשרה דמויות שיהיו במשחק ביציאה. מערכת הקרב היא שוב ארנה פייטר, כן, כמו בג'אמפ פורס, כמו בנארוטו סטורם, כמו יותר מידי משחקי אנימה. שמתם לב שהפעם לא הוספתי את המילה "זול"? כי KLK IF הוא לא ארנה פייטר זול, בכלל לא. הוא אולי ארנה פייטר, אבל יש בו מה שתצפו ממשחקי מכות תקניים לחלוטין, כמו Guilty Gear וBlazblue. יש בו הפעם קומאנדס בשונה מהקומבואים המוכנים של רוב הארנה פייטר הזולים. יש בו מערכות הגנתיות, יש בו Wall Bounce (אין לי מושג איך הייתי מתרגם את המושג הזה לעברית כדי שתבינו אותו). כל אחת מארבע הדמויות מרגישה שונה, זה בולט במיוחד אצל גאמאגורי שיש לו מכניקה ייחודית, כזאת שתראו במשחקים של Arc System Works כמו פרסונה ארנה, גילטי גיר ובלייזבלו. יש לו גם מערכת שנותנת לשחקנים לשנות את מצב הקרב על ידי משחק אבן נייר ומספריים. מה שכן, לא מדובר במזל, כי המערכת עובדת חכם. היא נותנת לכל כפתורים במשחקון הזה יכולת שונה, ככה שמדובר בניסיון לקרוא את היריב על פי היכולת שהוא רוצה לקבל, אך באותה מידה אחת שתנצח את זה של כפתור היריב. מקורי, ייחודי, ומעניין.


ומה עוד יש לנו בדמו? את הCover Challenge שבו תיקחו את אחת מארבע הדמויות שלכם ותילחמו נגד כ100 אויבים חלשים ותנסו להשיג את הציון הכי טוב שלכם. בתור אחד שממש אוהב משחקי מוסו כמו Sengoku Basara וSenran Kagura, המוד הזה תענוג בשבילי. (רק עכשיו משחק בפעם השנייה בWarriors All Stars ונהנה במיוחד).

הגרפיקה של הדמו נראית העתק מדויק להפליא של האנימה. הדמו רץ חלק ומהיר במיוחד, מה שעושה את הקרבות למהנים וזורמים. הדמו מחזיר לחני רקע ושירים מוכרים מהאנימה כמו שיר הנושא של ראגיו, Don't Lose Your Way, והפתיח של האנימה על ידי אייר אאוי. הדמו נותן לשחק גם בדיבוב האנגלי וגם היפני, וכן,  גם הדיבוב האנגלי עושה עבודה מצוינת.

חוץ מזה? אני מציע לכם להוריד את הדמו ולהתרשם בעצמכם. אני הולך להמשיך לשחק בו, ואולי לקנות את המשחק המלא כשייצא. זה אם אצליח להשיג עותק כשביני לבין העותק עומדת החברה הגרועה בישראל, דואר ישראל...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה