יום שני, 4 במרץ 2019

Kingdom Hearts III- טמטום שכל על לבבות, אור ואפלה- ביקורת


אתם לא יודעים את זה, אבל סדרת קינגדום הארטס היא הסדרת משחקים החשובה ביותר ששיחקתי בה. כן, אני אמנם מעדיף את סדרות Tales וYakuza, אך לקינגדום הארטס יש את המקום הזה שאף סדרה לא תיקח ממנה. קינגדום הארטס 2 היה המשחק הראשון שגרם לי להעריך משחקים באמת, שכן לפניו סיימתי רק משחקי אנימה כמו דרגון בול ונארוטו. מאז ששיחקתי בו בגיל 17 עברו כמעט תשע שנים. עכשיו מה שנשאר לנו לראות עד כמה מחזיק קינגדום הארטס 3.




קינגדום הארטס 3 אמנם עם השם של המשחק השלישי בסדרה, אך למעשה מדובר במשחק העשירי בסדרה (יש אנשים שספרו גם 11 ו12 איכשהו). אותם המשחקים שנחשבו כ"ספין אוף" כמו Days וBirth By Sleep הם למעשה חלק משמעותי מההכנה לקינגדום הארטס 3. אז כן, שחקנים חדשים לסדרה, היכונו, אתם לא הולכים להבין שום דבר. אני מרחם על שחקני האקסבוקס וואן שאפילו לא קיבלו את הקולקשנים למשחקים הקודמים בסדרה.

העלילה מתחילה כאשר מאסטר יין סיד שולח את סורה (Sora), הדמות הראשית של הסדרה, ללמוד את "כוח התעוררות" כדי לשחזר את כוחותיו הישנים. כך יוכל לעזור למיקי מאוס וריקו (Riku) במשימה שלהם- להציל את אקווה (Aqua), ונטוס (Ventus) וטרה (Terra), הדור הקודם של לוחמי הקיבלייד מלפניי עשור. באותו הזמן, ליאה (Lea) שכעת טוען לעצמו את השם אקסל (Axel), שכן השניים התאחדו מחדש, מתאמן יחד עם קאירי (Kairi) באימוני הקיבלייד שלהם. לא מבינים כלום ממה שאמרתי? זה טבעי, העלילה של קינגדום הארטס היא טמטום שכל אחד גדול. וכשזה המשחק העשירי בסדרה, ברכותיי, שחקנים חדשים לא יבינו שום דבר עם עלילה שהיא גם כך מטומטמת! למרות זאת, שחקנים חדשים יכולים ליהנות ברמה מסוימת, שכן מרבית העלילה מעבירה את סורה בעולמות דיסני השונים. "טאנגלד", "פרוזן", "שודדי הקאריבים", "טוי סטורי" ועוד כמה סרטים מקבלים ייצוג נהדר. העלילה של העולמות של דיסני מתחלקת לשניים- עלילה חדשה שמתרחשת לאחר סיום הסרט, או שחזור עלילת הסרט שמשלבת את סורה לתוכה.

אז איך הדמויות? טוב, דבר ראשון, אני רוצה לתת לסורה אגרוף בפנים. הוא דמות נוראית שמדבר שעות על חברות, לבבות, אור, וחושך. כך גם הדמויות שסובבות אותו, אבל סורה לוקח את זה לאקסטרים. הנה לכם שחזור סצנה פשוטה מהעולם של פרוזן: לארקסין, אחת הנבלים של המשחק, אומרת לסורה ש"אלסה תיפול לאפלה". סורה זועם "אלסה לעולם לא תיפול לאפלה!!!". דרך אגב, את אלסה הוא הכיר במשך פחות מדקה כשהשיחה הזאת התרחשה. מה לעזאזל...

מרבית הדמויות האחרות לא טובות במיוחד. קאירי חסרת תועלת כהרגלה מאז המשחק הראשון בסדרה. ריקו הוא גרסת סאסקה של קינגדום הארטס. דונאלנד וגופי הם צוות אידיוטים. אך כשהמשחק כן נותן יחס לדמויות היותר טובות של הסדרה, כמו שיון (Xion), אקסל, ואקווה, גם בעלילה הדבילית הזאת יש תחושת סיפוק עצומה. אני חייב לציין דבר נוסף, כמות קטעי העלילה ארוכים באופן מוגזם. כמה מוגזם? אפשר להגיד מוגזם ברמה שסדרת Yakuza עומדת בצד, מובכת ומסמיקה. לי אישית זה לא הפריע בכלל, וגם עם העלילה המטומטמת הזאת הצלחתי ליהנות. האם זה אומר שיש לי שיט טייסט??? אולי...


במהלך המשחק תשחקו עם סורה (ועוד עם שתי דמויות סודיות לקטעים ספיציפים). מערכת הקרב היא מין Hack and Slash משולב עם עליית רמות. לסורה יש קומבו אחד במהלך כל המשחק, אך הוא יכול להשתדרג לצורות נוספות שלו עם שימוש חוזר וחוזר שלו. במשחקי קינגדום הארטס קודמים הנשקים של סורה (הקיבלייד) היו חסרי תועלת כשקיבלתם נשק חזק יותר. כולם פעלו בדיוק אותו הדבר, רק חזקים יותר בכל נשק חדש שהתקבל. קינגדום הארטס 3 לעומת זאת מתקן את הבעיה הזאת. כל הנשקים הם בדיוק באותו הכוח (ויש אפשרות להעלות אותם רמות על ידי שילוב חפצים), אך ההתקפות של הנשקים שונות. כשסורה יגיע לקומבו תהיה האפשרות לשנות את הקיבלייד שלו צורה שבסופה תתפרץ התקפה מיוחדת ענקית. מלהבי קרח ועד לאקדחים, מטפריי מתכת ועד לזימון פגסוס ענק. לסורה בנוסף יש כמות קטנה של קסמים. אמנם מדובר רק בשישה + ריפוי, כך שאין את הכמות העצומה שהיו בBBS וDDD, קינגדום הארטס 3 מוסיף דברים נוספים. על ידי שימוש רחב בקסמים סורה יוכל להשתמש בהתקפות ראנדומליות חדשות כמו מתקני שעשועים של דיסני ענקיים, ועד לקסמים משותפים עם חברי הקבוצה השונים. הקסם שבו רפונזל זרקה אותי לאוויר עם השיער שלה היה משעשע בכל פעם.

אבל זה לא הכל. יש גם זימוני דמויות של דיסני. למשל סימבה, או ראלף. האמת שברובם לא השתמשתי מעבר לפעם או פעמיים, כי ראלף למשל די חסר תועלת. בנוסף, המשחק מחזיר כמה מערכות מDDD וBBS- ה"Flow Motion" שנותנת לסורה לתקוף בהתפרצות לאחר שנגע במבנה, או ה"Shotlock" שנותנת לו להתמקד באויב ולירות קרני אנרגיה. כל שילוב המערכות האלה ממגוון המשחקים גורם למערכת הקרב של קינגדום הארטס 3 להיות מלאה בגיוון בכל רגע ורגע, חלקה לחלוטין, מהירה, ולא משעממת אף פעם. הבוסים במשחק גם נהדרים, והמשחק מכניס כמות פסיכית של בוסים אחרונים בזה אחר זה. הדבר היחיד שקצת חבל לי זה שיש מעט מידי בוסים של דיסני. למשל, ציפיתי מרנדל מ"ממפלצות בע"מ" להופיע כבוס. אבל לא, זה לא קרה.


עיצובי השלבים במשחק נהדרים ומגוונים. יש המון דרכים להתקדם בשלבים כמו למשל טיפוס על קירות, ריחוף, ולמצוא אוצרות ואת ה"Lucky Emblem"- תמונות מוסתרות של מיקי מאוס שייפתחו את הTrue Ending של המשחק. וכמעט לכל עולם במשחק יש את הגימיק שלו. למשל בעולם של "טוי סטורי" המשחק מביא קרבות נגד רובוטים ענקיים, כולל האפשרות לרכב עליהם ולהילחם במערכת First Person Shooter. בעולם של "שודדי הקאריבים" לעומת זאת, המשחק הופך למשחק אחר לגמרי. הוא מביא עולם פתוח קטן של ים פתוח ואיים לחקור, ומשתמש באותה מערכת הספינות של Assassin Creed 4 Black Flag יחד עם הקסמים של קינגדום הארטס. פשוט תענוג.

אני גם מקווה שאתם אוהבים מיני גיימז, כי לקינגדום הארטס 3 יש הרבה מהם. שאישית נהניתי מכולם. בעולם של "טאנגלד" יש משחק קצב של ריקודים שיגרום לטאטארה וצ'ינאטסו מWelcome to the Ballroom להסמיק. יש גם מיני גיים שבו תוכלו לבשל מנות, יחד עם שילוב העולם של "רטטוי". מדובר במשחק פשוט של Quick Time Event, אך נהניתי. אפילו נהניתי מהמשחק של עולם "פו הדוב" שמביא פשוט משחקי פייסבוק.

יש גם את מערכת הGummy Ship שחוזרת, שהפעם לשם שינוי מקינגדום הארטס 1 ו2, היא לא משעממת! המשחק מכניס עולם פתוח קטן, שבו תשוטטו בחללית ברחבי העולם. תוכלו למצוא אוצרות, ולבנות את ספינת החלל המושלמת שלכם. למרות זאת, השליטה במערכת הזאת רעה, ובקטעים האחרונים של המשחק די קשה לתפעול עם המסדרונות הצרים. אך הקטעים האחרונים האלה נמשכו רק כשלוש דקות, אז אני מתפשר.

אלו שמחפשים את האתגר, לא ימצאו אותו בקינגדום הארטס 3. בתחילה, התחלתי את המשחק על רמת קושי "קלה", אלא שכבר בבוס הראשון התברר לי המצב כשהרגתי אותו בשלוש מכות. התחלתי בשנית על "נורמל" וגם אז המשחק היה קל כשחיסלתי בוסים בין דקה לשתיים. האתגר בקינגדום הארטס 3 יכול להגיע רק דרך רמת הקושי של "פראוד", ולאנשים מסוימים רק עם היכולת שלא נותנת לעלות רמות.


הדיבוב של המשחק נהדר. הוא אמנם מגיע רק עם אופציה לאנגלית, כך שמעריצי אנימה מושבעים כמונו לא יזכו לשמוע את קולם של מדבבים כגון פוג'יווארה קייג'י (אקסל), טויונגוצ'י מגומי (אקווה) או וואקאמוטו נוריאו (זמנס), עדיין המצב מעולה. המדבבים האנגליים מצוינים, ומחזירים כמעט את כל המדבבים המקוריים מאותם סרטי דיסני. כן, כמעט, שכן ג'וני דפ וקיירה נייטלי לא מדבבים במשחק את ג'אק ספארוו ואליזבת' סוואן. לא יהיה נורמלי לבקש מהם את זה, ועדיין, המדבבת החלופית של אליזבת' נוראית בלשון המעטה. גם מעריץ דיבוב יפני כמוני לא היה בטוח שעדיין הייתי משחק בדיבוב היפני לו ניתנה האפשרות. אלו דמויות ששיחקתי בדיבוב אנגלי כמעט כבר תשע שנים, עם כמות עצומה של משחקים שלהן.

מוזיקת הרקע במשחק נהדרת, שמחזירה לחנים מוכרים מסרטי דיסני. למשל "אני חבר שלך" מ"טוי סטורי" מתנגן בעקביות במהלך העולם של המשחק. ואני מקווה שאתם אוהבים את "Let it Go" כי המשחק מכריח אתכם להקשיב לו פעם אחת נוספת במלואו. אוטאדה היקארו חוזרת להביא שירים חדשים ואיכותיים למשחק, אם כי עדיין הם לא טובים כמו "Sanctuary" מקינגדום הארטס 2.

הגרפיקה של המשחק היא פשוט תענוג. בקטעי עלילה, המשחק משחזר סצנות מסרטי דיסני כמו "טאנגלד" ו"פרוזן" במנוע המשחק שנראות מדהים. לעומת זאת, בעולם "שודדי הקאריבים" המשחק עובר לגרפיקה חצי ראילסטית עם גוונים של אפור וכחול, שנראים נפלא. למשחק יש אף סגנון גרפי שלישי שמשומש בעולם "פו הדוב" ונראה כמו ציור ספר ילדים. דווקא הדמויות שנראות פחות טוב בקינגדום הארטס 3 אלו הדמויות מ"הרקולס", שכן המשחק מעט נאבק מכדי להכניס אותם לסגנון גרפי שמותאם לCGI במרבית הסרטים שבמשחק, בעוד שהרקולס הוא במקור סרט שצויר ביד. והאנימציות במשחק? הן נהדרות, במיוחד שזה נוגע לאנימציות מים שמביאות אנימציות חלקות. ההתקפות המיוחדות במשחק נראות טוב מאי פעם.


כמו שאתם יכולים להבין, נהניתי מכל רגע בקינגדום הארטס 3. כן, סורה הוא חתיכת אידיוט. כן, העלילה מטומטמת. כן, כל משפט במשחק מורכב מ"אור", "חושך", "לבבות" ו"חברות". עדיין מצאתי את העלילה עוברת כיפית במיוחד. גם אם היא ממש ילדותית. המערכת קרב של המשחק חלקה וטובה מאי פעם עם גיוון עצום בה. לקבל את "בלאק פלאג" בתוך קינגדום הארטס? פשוט תענוג. אני לא יודע אם קינגדום הארטס 3 הוא האהוב עליי בסדרה, אך הוא פשוט מעולה. ועם זה אנחנו מתחילים את 2019, שזו התחלה מדהימה. עכשיו ברשותכם, אני הולך לשחק ב"רזדינט אויל 2" ו"ג'אמפ פורס", שיצאו גם השנה, נראה אם אעשה עליהם פוסט כשאסיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה