יום רביעי, 12 בדצמבר 2018

Fist of the North Star: Lost Paradise- משחק מבוסס אנימה הכי טוב ששיחקתי? – ביקורת


סגה השנה פינקו במיוחד את מעריצי סדרת יאקוזה כמוני. רק השנה קיבלנו שלושה משחקי יאקוזה. יאקוזה 6, יאקוזה קיוואמי 2, והמשחק הזה. בפועל, המשחק הזה הוא לחלוטין משחק יאקוזה שרק נושא את הסקין של הוקוטו נו קן. שם המשחק ביפנית הוא Hokuto ga Gotoku בעוד שהשם של סדרת יאקוזה הוא Ryu ga Gotoku. מטעמי נוחות, אני אתחייס למשחק בביקורת בשמו היפני, "הוקוטו גא גוטוקו". בכל מקרה, בעבר קראתי כחמישים פרקים מהמנגה של הוקוטו נו קן וזה היה רע, ממש רע. אבל בואו נראה כיצד מחזיק הוקוטו גא גוטוקו בתור משחק יאקוזה, אחת הסדרות עם העלילות הכי טובות בתעשיית המשחקים כאשר היא משתלבת עם הוקוטו נו קן, אחת המנגות עם העלילות הכי גרועות בתעשייה.

(כן, אתם מוזמנים לסקול אותי שאני קורא לעלילה של הוקוטו נו קן גרועה כשקראתי "רק" חמישים פרקים. ועל זה אני אומר לכם שאם חמישית מהסדרה הייתה גרועה, כנראה שהיא לא שווה את זה).



במקום להביא את עלילת המנגה והאנימה, הסיפור של הוקוטו גא גוטוקו משנה את המצב. כתחליף, הוא מביא סיפור משל עצמו. וכן, זה לא חדש שמשחקים מבוססי אנימה מביאים סיפור משל עצמם. Sword Art Online Lost Song עשה את זה, Dragon Ball Xenoverse עשה את זה. רק שיש הבדל אחד משמעותי, סאו לוסט סונג ודרגון בול זינוברס דורשים מהשחקן להכיר את היקום והדמויות של הסדרות כדי להבין את עלילת המשחק. לא כך עם הוקוטו גא גוטוקו. הסיפור שלו עושה מין "ריבוט" למנגה של הוקוטו נו קן. מתחיל הכל מאפס. כך שכל אדם שישחק במשחק יוכל להבין את הסיפור שלו בלי בעיות. הוא גם מכניס לתוכו דמויות חדשות ומרכזיות לסיפור.

הסיפור עוקב אחר קנשירו (Kenshiro) בחור במסעו הטראגי אחר ארוסתו, יוריה (Yuria). לאחר שהובס בקרב נגד חברו, שין (Shin) שחטף את יוריה והותיר את קנשירו עם צלקת בבטנו שנראית כמו מערכת הכוכבים של "הדובה הגדולה" קנשירו נותר נואש ומחפש אחר יוריה. הוא שומע שיוריה עברה בעיר שנקראת "עיר העדן", אך כשהוא מגיע עיר העדן סגורה לנכנסים ויוצאים ממנה. מבצר וכלא של ממש. קנשירו מחליט להיכנס לכלא בעיר העדן, תוך כדי שהוא עולה על זעמו של השומר הראשי בעיר העדן, ג'אגרה (Jagre). לאחר שהוא בורח, הוא פוגש את מנהיגת העיר, קיסאנה (Xsana) שנותנת לו הזדמנות להשתתף בטורניר של העיר שהמנצח בו יוכל לבקש מקיסאנה בקשה אחת שתהיה חייבת לציית לו. קנשירו מחליט לבקש להיות אזרח בעיר העדן, כך יוכל לגלות יותר על יוריה, ובכך לחזור לאהבתו הנצחית.

למרות שהסיפור של המשחק לא טוב במיוחד, בכל זאת, אנחנו מדברים על הוקוטו נו קן, הוא עדיין עובד הודות לדרכי הכתיבה המעולות של הכותבים המוכשרים של סדרת יאקוזה. רוב הדמויות מקבלות יחס נכבד של אפיון ופיתוח. למשל ג'אגרה, שמתחיל בתור אויב של קנשירו, לאט לאט מתחבר אליו בעקבות עבודה משותפת איתו, והופך לבן הברית הנאמן שלו. דמויות אחרות כגון ריי (Rei), בחור שאחותו נחטפה על ידי בחור עם צלקת זהה לשל קנשירו ומתחיל כאויב, גם הוא הופך לאחד מבני הברית של קנשירו. הוא מקבל גם יחס לא רע בכלל בעלילה. קיסאנה יושבת על התקן הרגיל של הבחורה הראשית במצוקה עם אופי עוצמתי מסדרת יאקוזה. כמו למשל לילי (Yakuza 4), מאקוטו (Yakuza 0) וקאורו (Yakuza Kiwami 2). למרות שראינו בעבר את הסגנון הזה פעמים רבות מכותבי יאקוזה, אבל זה עובד כל פעם מחדש. הם פשוט יודעים לכתוב.

מה שכן, מעריצי המנגה והאנימה עלולים מעט להתאכזב. שכן אחת הדמויות המרכזיות, ראו (Raoh) מקבל יחס פצפון בעלילה. רוב הנבלים של המשחק הם דמויות שהמשחק המציא. כמו כן, עלילות הסייד קווסטים מטורפים כהרגל הקבוע של סדרת יאקוזה והמשחק מתבדח חופשי על חשבון המשפט הסמלי של המנגה- "אתה כבר מת!". כך למשל בקטעים שבו קנשירו עובד כברמן, הוא מגיש קוקטייל ללקוחות ואומר להם "אתה כבר שיכור!".  


מערכת הקרב היא די מערכת הקרב הרגילה של שאר סדרת יאקוזה, אך עם כמה הבדלים כדי להתאים אותה להוקוטו נו קן. יש אגרופים ובעיטות פשוטות, וכאשר תעלו רמות תשיגו מגוון של התקפות חדשות. הדבר הכי בולט בגיימפליי של יאקוזה זה השימוש בחפצים ובסביבה, אך בהוקוטו גא גוטוקו זה כבר לא המצב. כן, יש את הHeat Action המוכרים מיאקוזה, אך כאן הם מסתמכים אך ורק על הקומבואים של קנשירו. מה שמביא כמות קטנה משמעותית ביחס למשחקי יאקוזה הראשיים. ועם זאת, ההתקפות עדיין נראות נהדר, וברוטאליות באופן מוגזם לרמת המשעשע. לגרום לאויבים להתפוצץ ולצעוק להם "Omae Wa Mou Shindeiru" לא משעמם אף פעם. יש כמות מינימלית של חפצים שתוכלו להשתמש בהם כאשר תדייקו בפיצוץ האויבים בשנייה המדויק- הצעקות של האויבים. לפעמים כשתנחיתו פיצוץ מדויק, ייצאו הטקסטים של הקללות שהאויבים צעקו במותם, ותוכלו להשתמש בהם כנשק. זה פשוט משעשע לחלוטין. כמו כן, לעומת שאר משחקי יאקוזה, הוקוטו גא גוטוקו הפעם הולך על כמות עצומה של אויבים בפעם אחת. לפעמים באיזור ה20 (לעומת יאקוזה שזה לרוב 7 לכל היותר). זה שינוי מרענן ונהדר, ומערכת הקרב פשוט נהדרת, גם אם היא לא אחד לאחד של שאר משחקי יאקוזה.

הקולוסאום משאר סדרת יאקוזה חוזר. והאמת שדווקא בהוקוטו גא גוטוקו השקעתי בו יותר. הסיבה לכך? הפרסים שמקבלים ממנו. מקבלים ממנו הרבה חפצים יעילים, כאלו שמשדרגים את מערכת עליית הרמות יותר בקלות, כך שזה היה מאוד שימושי. כמו גם זה היה פשוט נהדר להילחם בבוסים נוספים.  


כמה אטרקציות נוספות מסדרת יאקוזה חוזרות. למשל, מערכת ההוסט קלאב מיאקוזה 0 ויאקוזה קיוואמי 2. והאמת? שממש ציפיתי לאהוב את המערכת הזאת בפעם השלישית. אך בהוקוטו גא גוטוקו המערכת קיבלה דילול עצום ביחס לפעמים הקודמות שלה. היא פשוט קליפה של מה שהיא הייתה בעבר. ככה שכמעט ולא נגעתי בה. חבל. יש משחק קצב שבו קנשירו עובד כרופא עם היכולות של ההוקוטו שינקן שלו. משחק בסיסי ונחמד, גם בו לא נגעתי כמעט. יש את הארקייד שבו תוכלו לשחק משחקים ישנים של סגה כמו בכל משחק יאקוזה אחר. אבל שום דבר חדשני.

 למרות זאת, יש משחק אחד חדש שנהניתי ממנו- המשחק שבו קנשירו עובד כברמן. במשחק הזה תספקו את הלקוחות שלכם על ידי הכנה של קוקטיילים, על ידי שקשוק השלט של הפס4, מעיכת כפתורים כדי לשבור קרח למשקה, וסיבוב האנאלוג סטיק כדי לערבב משקה. עם כמה שהמשחק הזה פשוט, נהניתי ממנו במיוחד מרוב שהוא מוגזם ומצחיק. המשחק גם מחזיר משחק ישן עם אור חדש וקומי שמותאם להוקוטו נו קן- בייסבול. אבל זה לא סתם בייסבול, זה בייסבול על ערסים עם אופנוע שפשוט תחבטו בהם למאות מטרים כדי להשיג את הציון הכי טוב. זה פשוט היה מצחיק, בכל פעם מחדש.

הוקוטו גא גוטוקו גם נותן את האפשרות לנהוג בבאגי ברחבי המדבר סביב עיר העדן. המדבר עצמו די ריקני, אך עדיין יש בו כמה דברים קטנים. כמו למשל מרוצי מכוניות, או למצוא תיבות אוצר, ועוד. למרות שהנהיגה עצמה בסיסית, זה פשוט סופר משעשע לנהוג ב400 קמ"ש לרמה שיוצאת אש מהמנוע. זה פשוט היה כיף סתם לנהוג באופן מוגזם במדבר, גם אם הוא מת.


בחלק העיצובי, הוקוטו גא גוטוקו נהדר. מוזיקת הרקע נפלאה, כולל שירים מעולים שאפשר לשמוע בזמן שנוסעים במדבר, שאני שומע ברגע כתיבת הפוסט הזה. הדיבוב של המשחק נותן לכם בחירה בין הדיבוב האנגלי לבין היפני. אני שיחקתי ביפני, והמדבבים בו נבחרו בקפידה רבה. טוב... בערך... להוקוטו גא גוטוקו יש גימיק בדיבוב היפני. כל אחד ואחד מהמדבבים במשחק דיבב בעבר דמות יאקוזה כלשהי. המדבב של קנשירו הוא אותו המדבב של קיריו, הראשי של סדרת יאקוזה. קול נאה, עוצמתי, ומעולה, בחירה מעולה לקנשירו. קיסאנה מדובבת על ידי סאוואשירו מיוקי, המדבבת של מאקוטו מיאקוזה 0, נאקאמורה יואיצ'י מדבב את אחד הנבלים במשחק- טארגה, ועוד ועוד.  הגרפיקה של המשחק נהדרת. כן, היא אמנם ירידה מזו של יאקוזה 6 וקיוואמי 2, אך היא עדיין נראת טוב. הודות לסגנון הCel Shaded שהמשחק בחר. אני רק תוהה כמה טוב הוקוטו גא גוטוקו יכל להיראות במידה והוא היה משתמש במנוע הדרקון של יאקוזה 6 עם סגנון Cel Shade.

אז לסיכום, הוקוטו גא גוטוקו מעולה. כן, הוא אמנם לא טוב כמו משחקי יאקוזה הראשיים. אבל הוא לא צריך. הוא לא עושה כמעט טעיות. העלילה שלו חלשה יחסית, אבל אם היו אנשים שיכלו להפוך את העלילה הרדודה של הוקוטו נו קן למשהו מעניין, אלו הכותבים של יאקוזה. וזה הישג מרשים. המשחק פשוט ממש טוב, והגביע ל"משחק האנימה הכי טוב ששיחקתי" בהחלט מגיע לו. לא שזה כזה מפתיע, כי הוא משחק יאקוזה שנושא את העור של הוקוטו נו קן. עכשיו אחרי ההצלחה הזאת עולה התהייה, איזה עוד רשיונות סדרת יאקוזה יכולה לקנות? פארט 4 של ג'וג'ו יכול לעבוד מעולה למשל בהתחשב שג'וסקה נלחם דומה יחסית לקיריו, פלוס הוא מתרחש בעיר קטנה, כמו ביאקוזה. אני עכשיו רק מחכה לJudge Eyes, הפרויקט הבא של יאקוזה...  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה