יום שישי, 17 באוגוסט 2018

אישיזוקה אונשו, נוח על משכבך בשלום...


המדבב המוכשר, אישיזוקה אונשו, שדיבב דמויות כגון ואן הונהיים (Fullmetal Alchemist Brotherhood), פרופסור אוק (Pokemon) וג'ט (Cowboy Bebop) נפטר ביום שני האחרון ממחלת הסרטן בגיל 67. יש לי כמה דברים להגיד בנושא לגבי המדבב המוכשר הזה.


רק אתמול כששיחקתי בSamurai Warriors 4 החלטתי לשחק עם דמות ששיחקתי איתה רק פעם אחת או פעמיים, אותה הדמות, הוג'ו אוג'יאסו, מדובבת על ידי אונשו. כמה אירוני שזאת הייתה הפרידה שלי מאונשו ורק לקום בבוקר ולגלות שהוא נפטר. בשונה מהירומי טסורו שנפטרה בשנה שעברה, עשיתי עליה פוסט הנצחה, ואמרתי שהיא בלטה די מהרגע הראשון שהתחלתי לצפות באנימה, המצב שונה עם אונשו. כן, צפיתי בנארוטו למשל (ששם הוא דיבב את זאבוזה), ובוולף ריין, אך כל זה היה מועט. לקח לי זמן לאהוב את אונשו. אונשו מדבב בעיקר דמויות מבוגרים, והוא מדבב אותם נהדר. מבראד וונג מDead or Alive, המאמן של ריונאן מSlam Dunk, הונהיים מFMAB, ועד לפרופסור אוק (אוקידו בגרסא היפנית) מPokemon. לאונשו כמעט ואין גיוון בדיבוב שלו. הוא כמעט תמיד מדבב את אותן סוג דמויות- הזקן ההוא. חלקם קומים כמו הייאהאצ'י (Tekken) ומר שטן (Dragon Ball Kai) אך עדיין מדובר באותו הקול שוב ושוב.


ואם כבר הייאהאצ'י ומר שטן, רובכם בוודאי יודעים את הדבר הטראגי איתם- אונשו הוא לא המדבב הראשון שלהם. במקור, דיבב אותם מדבב בשם גורי דאיסוקה (Gouri Daisuke). גורי נפטר ב2010. המדבב שנבחר היה אונשו. (טרוויה קטנה, להייהאצ'י היו מדבבים נוספים בעבר. טאקאגי וואטארו בטקן 2, וגינגה באנג'ו בטקן 1. שניהם עדיין בחיים). הרבה פעמים יוצא שאישיזוקה אונשו הוא מין תחליף אידיאלי לדמויות מבוגרים למקרה שרוצים מדבב אחר (בין אם המקורי נפטר, סתם רוצים לגוון, או סיבות אחרות). את בראד וונג מDOA דיבב במקור קישינו יוקימאסה, את הונהיים דיבב בFMA 2003 אבארה מאסאשי, ואת ג'וזף הזקן דיבב בOVA משנות ה90 אוטוסוקה צ'יקאו. אונשו פשוט עובד עד כדי כך טוב על דמויות מבוגרים. ויש רק מדבבים ספורים שיכולים לעשות את העבודה שלו. מה שמוביל אותנו לדבר הבא...


ביחס למדבבים אחרים, אונשו השאיר מאחורי כמות די גדולה של תפקידים שהוא עדיין פעיל בהם. ימשיכו לצאת משחקים לTekken, והייאהאצ'י יופיע בהם, יאלצו למצוא מדבב חדש מתאים במקום. אנחנו יודעים שDragon Ball יקבל סדרות חדשות בעתיד, וכן, גם למר שטן יאלצו למצוא מדבב חדש. אנחנו לא יודעים אם בראד יופיע בDead or Alive 6, אבל מותו הפתאומי של אונשו תמיד יכול להוביל שיהיה לטים נינג'ה תירוץ שלא להכניס אותו. נאקאמורי גינזו מDetective Conan, גם כן, תפקיד שעדיין פעיל. קונאן ממשיך מ1996 ולא נראה סיום באופק (במקרה הזה, זה פחות משמעותי, שכן גינזו מופיע רק בפרקים של Magic Kaito). אני כבר לא עוקב זמן מה אחרי One Piece, אז באמת שאני לא יודע מה הולך שם, אבל גם כן, יש לנו את קיזארו. עוד דמות שיאלצו למצוא לה תחליף. למרות זאת, כל התפקידים שציינתי רק מתגמדים ביחס לתפקיד הבא- פרופסור אוק (אוקידו) מPokemon שהוא מדבב בסדרה באופן קבוע החל מיציאתה, יותר מ20 שנה של אותו תפקיד קבוע. גם בפרקים שאוק לא מופיע, אונשו דיבב באופן קבוע את הקריין, שגם לו, יאלצו למצוא מדבב חדש. בנוסף, שהוא מדבב את אחת הדמויות בBanana Fish שרצה כרגע. תקוו שהוא הספיק לדבב כמה שיותר לפניי שתשמעו קול אחר.

כן, אכן יום טראגי לתעשיית האנימה. עכשיו ברשותכם, אני הולך לשחק עם בראד בDead or Alive 5 Last Round, ועם אוג'יאסו בSamurai Warriors 4 כדי לשמוע את הקול הנהדר של אונשו. נוח על משכבך בשלום, אונשו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה