יום שבת, 21 באוקטובר 2017

Warriors All Stars- התנגשות סגנונות הציור



אני מכור למוסו ועל כן פוסט על וואריאורז אול סטארס (מוסו סטארס), משחק הקרוסאובר של סדרות קואיי טקמו שיצא לפס4 ולמחשב.




מוסו סטארס הוא משחק בסגנון מוסו, כמו דיינסטי וואריאורז, סאמוראי וואריאורז ואחרים נוספים. הפעם, הוא לוקח את מגוון הסדרות של קואיי טקמו (כגון דד אור אלייב, נייטס אוף דה אזור, דיינסטי וואריאורז, טוקידן, אטלייר, ניאו, ואחרים נוספים) ושם אותם בעלילה אחת. 


הסיפור עוקב אחר שלוש דמויות חדשות, שלושה אנשי שועל עם קשר משפחתי בניהם. טאמאקי (Tamaki)-  הצעירה מבין השלושה, שיקי (Shiki)- המבוגר מבין השלושה ואחיה הגדול של טאמאקי, וסטסונה (Setsuna)- בן דודם של טאמאקי ושיקי. השלושה פותחים במלחמה כנגד השני, ומזמנים את הדמויות האהובות עלינו שיעזרו להם במלחמה הזאת. כאשר תתחילו את המשחק, תהיה לכם את הבחירה בתור הדמות ההתחלתית שלכם, כל אחת שייכת לצבא אחר של הדמויות. למשל, קאסומי (מDead or Alive) וארנייס (מNights of the Azure) שייכות לצבא של סטסונה, ואילו וויליאם (מNioh) שייך לצבא של שיקי, בעוד שזאו יון (מDynasty Warriors) שייך לצבא של טאמאקי. 

 


מוסו סטארס מבוסס על לשחק את המשחק כמה פעמים. כל פעם כדי להשיג את הסוף שאתם רוצים, אחד מתוך 15 סופים. כאשר יש סופים ראשיים לכל אחד מהצבאות, וסוף שבו המשחק מתחיל באמת, והוא הסוף האמיתי של המשחק. יש גם כמה סופים צדדים. למשל: סוף שבו קאסומי וארנייס מחליטות לבגוד בסטסונה ולתת את השלטון לאודה נובוניאגה. בסוף אחר, לו בו (מדיינסטי וואריאורז) מחליט להוכיח שהוא החזק מכולם. 


כעקרון, אפשרי לשחק את המשחק פעם אחת ולהגיע לסוף האמיתי של המשחק די מהר, אבל כל העניין במוסו סטארס זה לשחק בו שוב ושוב, כאשר מסיימים עם ניו גיים פלאס על ניו גיים פלאס שוב ושוב. ככה גם משיגים את הדמויות של טאמאקי, שיקי, וסטסונה שאין להם גישה בלי לסיים את המשחק לפחות פעם אחת בסיפור שלהם. בהתחלה הייתי סקפטי לגבי הסגנון הזה של מוסו סטארס, אלא שבמהרה ממש אהבתי לשחק את המשחק שוב ושוב כדי להשיג בו כמה שיותר סופים. הסיפור של המשחק עצמו לא טוב, אבל הוא עדיין נחמד כאשר רואים את הגישות של טאמאקי, שיקי וסטסונה לגבי המלחמה שלהם, זה יחד עם כל הדמויות של קואיי. 




הגיימפליי הוא שוב מוסו רגיל. ואם אני צריך להסביר לכם, אז כנראה שאתם לא קוראים פה מספיק פוסטים (אני מכור למוסו). אבל בכל מקרה, אתם פשוט הורגים כמה שיותר אויבים במערכת קרב קלה במיוחד, שמבוססת על קומבואים גבוהים, במקום אתגר (אם אתם רוצים אתגר, יש את רמת הקושי של "כאוס" למשל). במהלך הקרבות יש כל מיני משימות צדדיות למינהן. אם כי לרוב אפשר לבצע כמה דברים קטנים וישר לסיים את השלב. כמו משחק מוסו רבים, גם מוסו סטארז סובל ממערכת ה"החבר האידיוט שלא מסוגל להגן על עצמו". אבל מוסו סטארז נותן לזה גם תיקון, שכן בכל שלב יש מערכת צ'קפוניטס משלו (דבר שהיה גם בהיירול וואריאורז, אבל רק בשלבי סיפור). אז אני דווקא די בסדר עם זה. 


כמו מוסו אחרים שהוסיפו גימיק קטן לפורמולה (למשל ארסלן עם מערכת ה"יאשאשין", סאמוראי וואריאורז 4-2 עם מערכת יצירת הדמויות, והיירול וואריאורז עם הבוסים בסגנון זלדה), מוסו סטארז גם מוסיף כמה דברים נהדרים. לפניי שתתחילו קרב, תיקחו אתכם דמות ראשית אחת, וארבעה עוזרים. לכל אחד מהעוזרים האלה יכולת משלו, וגם אפשר להחליף בניהם לזמן קצר. הדבר שעושה את מוסו סטארס לבאמת נהדר, זוהי מערכת ה"מוסו ראש" (Musou Rush), שבה תזמנו אויבים רבים ותנסו לבצע את הקומבו הכי גבוה שלכם ב20 שניות שהמשחק נותן לכם. ככל שתעלו בקומבו, ככה שאר חברי הקבוצה שלכם ימשיכו לעודד אתכם, וזה נהדר. 


מגוון הדמויות במשחק נהדר. יש במשחק 30 דמויות, אמנם מעט ביחס לסאמוראי וואריאורז ודיינסטי וואריאורז, אבל כל אחת מהן מספיק מגוונות וייחודית, וחלקן משפרות גם את הגיימפליי מהסדרות המקוריות שלהם. למשל זאו יון מדיינסטי וואריאורז שהיה משעמם במיוחד במשחק המקור שלו, קיבל אפקטים נוספים של דרקונים, מה ששיפר את הדמות שלו פלאים. קאסומי קיבלה התקפות כפילים, ארנייס פועלת עם הזימונים שלה מנייטס אוף אזור, ריו (מRio Rainbow Gate) היא דילרית של קאזינו וכל הגיימפליי שלה מבוסס על הימורים, לאגרינה (מDeception) משתמשת במערכת יחודית של מלכודות, ו-וויליאם (Nioh) רק מודה לאלוהים שסופסוף אויבים לא הורגים אותו בשתי מכות. 




אז מה יש לעשות בנוסף לזה במוסו סטארס? דבר ראשון, למשחק אין מוד חופשי. דבר שיכול להרתיע במבט ראשוני, אבל במקום זה המשחק מבוסס על מלא סייד קווסטים בסיפור הראשי. ככה שזה יוצא די אותו הדבר בסופו של דבר. בסיפור הראשי גם יש את העיר הראשית, שיש בה כמה דברים נחמדים לעשות. המון שיחות עם שאר הדמויות זה מה שקורה. ואל תשכחו להיכנס למעיין החם ששם תקבלו בונוסים לקשרים עם הדמויות ,תראו את נאוטורה במגבת (!!!!), ובדרך קסם תגלו שלחלק מהבנים יש פטמות ולחלק לא. איזה מין עולם זה?!


גרפית מוסו סטארס נמצא במצב די מוזר. הוא משלב המון סגנונות גרפים. מצד אחד יש לו את הסגנון הראילסטי של טוקידן, ניאו, ואחרים נוספים, ובאותה הפעימה לדמויות אטלייר ונייטס אוף אזור, הסגנון הגרפי הוא אנימתי לחלוטין. די קשה לשפוט את הגרפיקה. היא פשוט מייצגת את הגרפיקה של המשחקים המקוריים של כל אחד מהסדרות שבמשחק. 


שזה נוגע לדיבוב, המשחק מדובב ביפנית לחלוטין. טוב, כמעט לחלוטין. וויליאם מניאו מדבר במשחק רק אנגלית, אבל בדרך קסם וואנג יואנג'י לא מדברת סינית אלא יפנית. יש לנו במשחק ארבע דמויות חדשות שלא ראינו באף משחק- שלושת השועלים שלנו, וזאו צ'אנג שהוא הכנה לדיינסטי וואריאורז 9 (שדרך אגב, מדובב על ידי האח הקטן של סאוואשירו מיוקי). אף אחד מהמדבבים האלה לא עושה עבודה טובה במיוחד, והדיבוב של סטסונה צורם לי. 




אז איך מוסו סטארס בסופו של דבר? אני יכול להגיד לכם שהוא משחק הקרוסאובר שכנראה הכי נהניתי ממנו מאלו ששיחקתי. מה שכן, קשה לי להמליץ עליו לאנשים שהם לא חובבים של הסדרות של קואיי טקמו. מה שהוא עושה, הוא עושה מצוין. אבל הוא לא סמאש ברוז שמביא גיימפליי מקורי ויחודי שעובד גם אם לא מכירים את הסדרות של המשחק. הוא פשוט מוסו רגיל עם פה ושם דברים נוספים למערכת. רק השנה קיבלנו משחקי מוסו נוספים כמו פייט אקסטלה, ברסרק מוסו, סאמוראי וואריאורז סאנאדהמארו, ופייר אמבלם מוסו. במידה ואתם אוהבים את הסדרות של קואיי, אז כן, מוסו סטארס נהדר, במידה ולא, אז נראה שעדיף לכם ללכת למוסו אחרים במידה וזה מה שאתם מחפשים. עם כמה שנהניתי ממנו ושיחקתי בו כמעט בלי הפסקה בכמה ימים האחרונים, הוא משחק שדי קשה לי להמליץ עליו.

תגובה 1:

  1. יש בכוונתך להתחיל לפרסם את האתר בפורום אנימה ספין? http://www.anime-spin.net/פורומים/
    בנוגע לביקורת קראתי ואהבתי אותה.

    השבמחק