יום שבת, 7 בדצמבר 2013

Sword Arts Online VS Log Horizon


שלום לכולכם, מאמינים יקרים! שמי הוא עומר הכומר, הידוע בכינויו עומר ה..אה..כומר. התנדבתי לכתוב פוסט אחד בבלוג הזה היות ואלוהים אמר לי.
.
.
סתם. 
החלטתי לכתוב אחד משום שלא ראיתי נגיעה בשונן, הז'אנר האהוב עליי. IN FACT, לא ראיתי נגיעה בדמוגרפיות בכללי, אבל למי אכפת! שונן 3>
ובכן, לאחר ההצגה הקצרה הזו, ולפי התמונה שבוודאי ראיתם (והכותרת), אחשוף את נושא הפוסט היום: SWORD ARTS ONLINE VS. LOG HORIZON.
נתחיל מההתחלה: ז'אנר ה"אוף, נתקעתי בתוך משחק וירטואלי, מה עושים?" הוא לא חדש. לא SAO המציעה אותו ולא LH המציאה אותו. ישנן הרבה אנימות שעוסקות בעניין הזה לפני שתי אלו (האק מישהו?) ואני מבטיח לכן שיהיו הרבה אחרי. אז למה אני דווקא רוצה להשוות ביניהן? ובכן, SAO הוא סיפור הצלחה. LOG HORIZON? לא יודע אם ניתן להגדיר אותו כאחד כזה בזמני כתיבת הבלוג (האנימה עדיין רצה ומי יודע מה מכירות הבלוריי) אך אפשר להניח שהנובל (מבזק חדשות: LH הוא לייט נובל בדיוק כמו שSAO הוא לייט נובל) דיי מצליח משום שקיבל אנימה. ובכן, לפני שאתחיל ואתקצר עבורכם את מהות ההשוואה, אתן הגדרה קצרה המסכמת את שתי האנימות: גיבורינו בעל השיער נתקע בעולם וירטואלי של משחק אותו הוא מכיר טוב. הוא לא סתם טוב, יש שיגידו שהוא PRO שיודע את דרכו בעולם הוירטואלי. בSAO על גיבורינו, קיריטו, להביס את המשחק ובכך להצליח להשתחרר מהעולם בעוד שבLHטרם נחשף כיצד השחקנים יכולים לברוח מהמשחק. אם אתם רוצים לדעת עוד אז עשו לי טובה וצפו באנימות. אמן.
אז כיצד הדו קרב הזה יתבצע? פשוט. אני הולך להשוות בין האנמות הללו לפי חמישה קריטריונים שונים. חלקם יהיו דברים תוכניים כמו עלילה, דמויות. אך חלקם יהיו טכניים בהחלט כמו מוזיקה, עיצוב הרקעים והעולם וכו'. 
לפי שניכנס להשוואה, אציין שאני כומר, עבדו הנאמן והמסור של האל. ועקב כך, אני הולך לשפוט את הדו קרב הזה בצורה הוגנת ואובייקטיבית. לכל טענות או חוסר הסכמות, אתם מוזמנים לפנות לנייטלי כי אני משרת בצבא ולכן לא אוכל לענות לכם. אנא שגעו לה את השכל. קחו בחשבון שהיא לא ראתה את LH אז סביר להניח שלא תוכל לענות לכם. יארארארא!
ובכן, נתחיל. שימו לב שישנם ספוילרים קלים פה ושם, ראו הוזהרתם!


אה... הסיפור. המרכיב החשוב ביותר של כל לייט נובל. אם אין לך רעיון זורם, קליט ומעניין, לא תוכל למכור את הלייט נובל שלך. זה, או שלדמות הראשית שלך יש ציצי גדול. כי ככה זה עובד ביפן. 
הגיע הזמן לבחון את המרכיב החשוב ביותר של כל אחת מהיצירות האלה. יש לציין שאת LH אבחן עד לפרק 10, בו צפיתי לאחרונה. וכן, פה באופן מיוחד אני מרשה לכם לצלוב אותי כי אני טרם יודע כיצד האנימה והנובל נגמרים. בSAO הדבר שונה היות גם האנימה וגם הלייט נובל סגרו וסיימו את החלק של המשחק בו הגיבור תקוע. הלייט נובל ממשיך ל.. ספויילר. בכל מקרה, בואו נעבור לשלב הבחינה:

Log Horizon

בואו נתחיל מהאנימה ונובל שעדיין לא הסתיימו, טוב? אז מה יש לנו כאן בקצה המזלג? שירו, הבחור עם המשקפיים מהתמונות, מוצא את עצמו תקוע בעולם הקסום של המשחק המצליח בעולם - ELDER TALE. יחד עם מספר חברים שהוא מוצא בדרך, שירו, שנמצא כבר ברמה גבוהה מאוד ולכן לא חש בצורך עז להתאמן, מחפש משמעות לכל העולם המשונה אליו הוא נקלע. עולם בו, אם אתה מת - אתה מוחייה ישר בכנסייה ללא פגע. לא אמשיך לעשות ספוילרים אבל עד פרק 10 האנימה לא מתעסקת בשאלת השאלות - HOW THE FK DO I GET OUT!? אלא בעניינים יותר "פילוסופיים" אפשר לאמר - חוקים ומשמעת בחברה ללא חוקים ומשמעת, חיים חסרי משמעות ועוד דברים פואטים שהארק הראשון נותן עליהם דגש בסופו. זה כמובן לא כזה פסיכולוגי כפי שזה נשמע ומוצג, בסה"כ מדובר באנימת שונן, אך המחלוקות הללו כן מקבלות במה והגיבור כן תוהה לגבי השאלות הללו בארק הראשון של הסדרה.

Sword Arts Online

פיו, פה הסיפור יותר פשוט. קיריטו מת להתחיל לשחק במשחק "המציאות המדומה" (מהסוג ששמים קסדה על הראש והוקוס פוקוס אתה בMIDDLE EARTH) החדש ביותר שעתיד לצאת עוד מספר דקות - SWORD ARTS ONLINE. לאחר שיצא ושיחק בו מספר שעות, נדהם לגלות שאיננו יכול לחזור לעולם שלו ויותר מזה - מי שמת במשחק - מת בחיים האמיתיים. לא נעים. אם קיריטו וחבריו רוצים לחזור לעולם האמיתי - עליהם להגיע לקומה האחרונה במגדל הDUNGEON שנמצא בעולם ולהביס בו את הבוס. עד כאן מבחינת ספוילרים. ODDLY ENOUGH, האנימה לא מתעסקת כלל ב"הגעה לקומה האחרונה," במגדל אלא מתמקדת בהרפתקאות שקיריטו עובר בעולם הזה. בין אם מדובר באקשן, ובין אם מדובר באהבה. 

הקרב

אה... הצילו? פה מדובר בדעה אישית נטו. אז אנא סלחו לי ואומר שאני מעדיף את הדינמיקה והתגלגלות העלילה של Log Horizon. ספויילר: לSAO אין עלילה עד בערך אמצע הארק הראשון. וזה לא דבר טוב. נכון, הפרקים הראשונים בהחלט מתעמקים בנקודות מעניינות בעולם של SAO אבל לא תמצא חיבור ביניהם (וגם אם תמצא - הוא מאוד לא קשור ולא מתחבר עם שאר העלילה) והדבר פשוט הורס את הרושם הראשוני שאתה מקבל בפרק הראשון. פלאשבק: כומר בסיום הפרק הראשון: WOW, זה יהיה אדיר. זה יהיה ענק. אני רואה פה פוטנציאל לאנימה אהודת האל! כומר בסיום הפרק השני: אה.. אוקיי? זה לא רע, אבל מה הקשר לפרק הראשון? COPY PASTE לפרקים 3,4,5 וכו'. אני לא אומר שהעלילה נוראית, וכל אנימה מתמקדת בזו שלה, אבל זו של SAO נורא מבלבלת וגם כשהיא מתמקדת בנסיון ההיחלצות מהמשחק - הדבר נעשה באופן חפוז ולא קשור. רוב האנימה, מתמקדת בסיפור אהבה. אם כל הכבוד לסיפור האהבה המרגש הזה, באתי לראות אנימה על אנשים שכלואים במשחק. אם אני רוצה לראות סיפור אהבה מרגש - אני אראה טיטאניק. אם אני ארצה סיפור אהבה במשחק - אני אתחתן עם גבר שיש לו דמות של אישה במייפל סטורי. מה?
LH מצד שני נשאר נאמן לקונספט שהוא מציג, או בעצם לא מציג לנו, החל מהפרק הראשון: הישרדות בעולם חדש עם חוקים חדשים. מפרק לפרק אתה מגלה דברים חדשים על העולם ולקראת סוף הארק את לומד איך הגיבור הראשי מעצב את החוקים שלו יחד עם שאר השחקנים. פשוט תענוג. לא רק שLH נאמן לסיפור המקורי שלו יותר מאשר SAO, הוא גם פשוט טוב. סיפור טוב לכשלעצמו. LH מנצח בשלב הזה.

המנצח

Log Horizon


דיי, דיי, דיי עם כל החפירות האלה. בואו נתעסק בתכל'ס: הציצ- כלומר, המוזיקה. כל אנימה מעוצבת על ידי המוזיקה שמדריכה אותה. זה פאן שמאוד חסר בלייט נובל אבל היי, אנחנו שופטים את האנימות כאן! ובכן, מה יותר טוב? בואו נצלול פנימה ונגלה.

Log Horizon

וואו. אז מה יש לנו כאן? פתיח קצבי ומגניב, פאקינג DATABASE! שאר המוזיקה לא רעה בכלל - החל בסצינות הקרב המהירות ועד לישיבות הרגועות והדיבורים הנעימים לצד המדורה. אבל אה... זה הכל. המוזיקה לא רעה והפתיח מגניב. אני לא אומר שהיא גרועה, אבל היא לא מורגשת מדי. אבל היי, הפתיח מגניב! ממש מגניב! השיר סיום חביב גם אבל אני לא מצליח לשים את האצבע על מוזיקת קרב מיוחד או מוזיקת קצב מגניבה.

Sword Arts Online

טוב, מה כאן? אוה, הפתיח הראשון והשני.. אמ.. סורי, לא ממש הטייפ שלי. אבל וואו המוזיקה של הקרב! כשהחבר'ה בסטודיו רוצים שנרגיש אפי - אנחנו מרגישים אפי. כשהם רוצים שנרגיש עצוב - אנחנו מרגישים עצוב! אני ממש רוצה לציין את פס הקול של Swordland שממש מכניס אותך לאווירה של, "חברים! האל מתגלה אלינו! אפיות, הכן!". שאר המנגינות ממש מעולות, אין ספק שהסטודיו השקיע בשלל מנגינות לשלל המצבים השונים. אני מצטער, אבל ברגע שיש זמרת ששרה בג'יבריש ומזויקה אפית מתנגנת ברקע, אני פשוט מרגיש שיש צורך לשנות סטאטוס לEPIC בראש שלי. אמן.

הקרב

טוב, אז כמו שבוודאי ניתן להבין, אני מעדיף את המוזיקה של SAO. היא פשוט יותר... יותר! אני מרגיש שהסטודיו, דגש על המלחין, פשוט השקיע יותר וידע בדיוק לאיזה ראש הוא צריך לכוון כשהוא כתב אותה. שוב, אני לא אומר שהמוזיקה של LH רעה, בכלל לא.. אבל פשוט תקשיבו לזה. שעה שלמה של מוזיקה טובה! אני מצטער DATA BASE, אבל לא תוכל להציל את התכנית שלך. עד כמה שהמוזיקה בLH מתאימה למוד, והיא חביבה מאוד, היא לא נמצאת ברמה של המוזיקה של SAO, שפוגעת בול במטרה ויודעת מה היא הולכת לעשות לך.

המנצח

Sword Arts Online


אולי הדבר הכי חשוב כאן. דמויות - המרכיב העיקרי בכל סיפור שמניע אותו ומציג בפנינו את העלילה. דמויות יכולות להפוך עלילה חוטאת לעלילה צדיקה, עלילת פח לעלילת מחזור, עלילת בירה לעלילת יין! עלילת קקי לעליל - טוב, הבנתם את הרמז, איפה הדמויות יותר עמוקות? מושקעות? מגניבות? מצחיקות? טובות? יפות? וכו'? בואו נצלול פנימה ונגלה.

Log Horizon

אווץ'. מה יש לנו כאן? יש לנו את שירו (Shiroe, טכנית), "הנבל במשקפיים," הגיבור הראשי. שירו הוא דמות מעניינת כי החוזק שלו לא מגיע מעוצמה. הוא מגיע מהראש. הדבר גם מתבטא במקצוע שלו - שירו הוא לא לוחם, הוא מכשף. ולא סתם מכשף, הוא Enchanter, שלא משתמש בקסמים ישירים בשביל לתקוף את היריב, אלא בקסמים המוסיפים "באפים" שונים - המחלישים את היריב או מחזקים את בעל הברית שלך. לשירו מתלווים מתנקשת העונה לשם אקאטסוקי ואביר מסוג פאלאדין (בחור גדול עם מגן גדול) הנקרא נאוטסוגו, המהווים תמיכה חברית ובכללי פשוט דמויות שנורא קל להתחבר ולאהוב. בין אם מדובר בשטותניקיות של נאוטסוגו או בנאמנות והחמדמות של אקאטסוקי. על שירו לא דיברתי כלל! שירו הוא דמות מעניינת מאוד - לכל אורך תחילת הסדרה, עד כמה פרקים לפני פרק 10, הוא מנסה להבין איפה הוא מתברג בעולם ומה הוא צריך לעשות, הוא מתגבר על הפחד והפוביה שפיתח בפני גילדות ואף פותח אחת! עשרה פרקים לתוך הסדרה ושירו קיבל פיתוח משמעותי. מעולה! מה עוד יש לנו? שלל דמויות, מסתבר. ניאנטה, איש-חתול שמפצח את הסוד לאכילה טובה ונכונה בעולם. מריאל והנרייטה, מנהלות גילד הירח שעוזר רבות לשירו וחבריו, מנהיגי גילדות אחרים בעל עיצוב ודעות שונים ומעניינים ועוד הרבה. העולם של לוג הורייזון מלא בדמויות שונות בעלות אופי מיוחד. אפילו בפתיח אפשר לספור מספר לא קטן של דמויות! נפלא!

Sword Arts Online

אוקיי, מה פה? יש לנו את הגיבור, קיריטו ואהובתו הניצחת, אסונה. דמויות משמעותיות נוספות? אין יותר מדי. יש את חברו השחו- כלומר, האפרו אמריקאי של קיריטו, אג'יל. חברו הטוב של קיריטו, חובב פיצה, קליין וגם סוגוהא, אחותו של קיריטו. בעוד שסוגוהא מקבלת פיתוח מעניין בעונה השנייה שאינה SAO (ולכן לא אתעמק בה מדי), קיריטו ואסונה מקבלים פיתוח-משהו בSAO. שניהם מתאהבים, מתחתנים, עושים ילדים... בסדר, בסדר, הם לא עושים ילדים. אבל אני מבטיח לכם שהם "עושים."
אז מה אני חושב על זה? אעמ, קיריטו היא לא דמות מעניינת. אני מצטער, אבל פשוט לא. הוא לא דמות שונן טיפוסית מדי, אני אתן לו את זה. הוא לא חלשלוש שמתחזק או מישהו חזק מהעבר שמנסה לכפר על חטאיושיעולקנשין או דמות בעלת מוטיבציה להתחזק. הוא פשוט... מה הוא? לא יודע!! הוא מתהלך במהלך הפרקים הראשונים בסדרה, מנסה לחפש מטרה ופשוט להיות הGOOD GUY. הדבר דיי מצליח לו והוא מצליח לרצות כמה אנשים (בע יופי לו) ואז הוא פוגש את מחמדת נפשו אסונה. השניים עוברים מספר הרפתקאות ביחד ובסוף מתחתנים תוך שימוש במערכת החתונה המוצגת במשחק. תנו לי לשים את הקלפים שלי על השולחן: אני לא יודע להגיד לכם איך הדמות של קיריטו התפתחה במהלך הסדרה. נכון, הוא עבר כמה דברים ונכון, הוא למד כמה דברים ששינו אותו. אבל מה ההבדל בין הקיריטו של תחילת הסדרה לקיריטו של סוף הסדרה? הוא לא בטול. זהו. אסונה, אה... מי? אה. כן, אישתו. תראו, היא הטסון MINUS של הסדרה (מושגכומר - TSUN MINUS: שוג'ו שהיא לא באמת טסון, רק משחקת אותה אחת. ברגע שתדע להתחבר אליה ולהיות נחמד אליה היא לא תהיה TSUN יותר. בכלל. EVER). אחרי שקיריטו קצת מתחבר אליה היא נהפכת להיות נחמדה ומלאת אהבה. איפושהו במהלך הסדרה היא מקבלת את התפקיד להיות סוג של אמא אבל שוב, כמו במקרה של קיריטו, מלבד העובדה שנהייתה טיפה נחמדה יותר - סורי, אנשים, לא מרגיש שהיא השתנתה וקיבלה פיתוח!

הקרב

ניסיתי. באמת שניסיתי. אבל אני לא מסוגל לאהוב את קיריטו. אני לא יכול להסביר או לפרט לכם על שום שינוי שהוא עובר במהלך המשחק. אולי הוא מקבל טיפה פיתוח ואנו לומדים להכיר אותו ואת אסונה, אבל פיתוח כלשהו? שינוי שעובר עליהם? אין. מה גם שאני לא סובל אותם כי הם מתנהגים כמו קרציות. בעיקר אסונה. קיריטו בהחלט מנסה להיות נחמד אבל הOVER נחמדות שלו פשוט מוזר. אם הוא כ"כ נחמד וטוב לב, למה הוא נזכר לעזור במאמצים לכיבוש המגדל רק אחרי שאסונה מכריחה אותו? כן, כן, עד שלא פגש באסונה, ראש סדר מעייניו לא היה בדיוק כיבוש המגדל ושחרור מהמשחק. יופי לו. OUR MAIN CHARACTER, EVERYONE! שירו שונה ממנו בתכלית: הוא יותר מעניין מבחינת קרב (כי קיריטו פשוט מנפנף בחרב שלו, הנשק כי סטנדרטי בעולם, עד שהוא מנצח), יותר מעניין מבחינת אישיות וHELL, כל פעם שהוא מזיז את המשקפיים שלו אחורה אני נגנב. בוא נשחק משחק: כל פעם שקיריטו מזיז את המשקפיים שלו בפרק אתם צריכים לשתות כוס יין. מבטיח לכם שתשכרו עד סוף הפרק. (או אפילו עד אמצע הפרק...)

המנצח

Log Horizon


חה! הבדיחה עליכם! אני יודע שטכנית אין דבר כזה "גרפיקה" באנימה. איפה כאן יש "גרפיקה?" במשחקים! ונחשו מה! SWORD ARTS ONLINE וLOG HORIZON הן אנימות של משחקים, אז הא! הבדיחה עליכם! ובכן, בואו נברר באילו רקעים ודמויות הכי כיף לבהות בסעיף הזה.

Log Horizon

נמנמנמנמנ. יש פה כמה דברים נחמדים. עד פרק 10 כבר יצא לגיבורינו לבקר במערות חשוכות, ערים שנצבעות לבן בגלל שלג ויערות מאוכלסים ביצורים מבעיתים. אבל... זה לא נראה לי. אני מתנצל, LH, אבל הרקעים שלך הם לא הצד החזק. הם לא ממש... "רע" אבל ראיתי דברים הרבה יותר טובים ולא הרגשתי שמלוא מידת ההשקעה הוכנסה לפה או אפילו פה. זה נראה... בסדר, שוב, לא נורא, אבל המתחרה... אע...

Sword Arts Online

תשמעו, אם יש משהו שצוות ההפקה השקיע בו באנימה הזו, אלו הם הפרטים הטכניים: על המוזיקה כבר עברו, אבל פשוט תראו את הרקעים האלה. זה וזה פשוט מקסים! (כפי שדארק נוהג להגיד). וזה עוד מבלי להראות לכם את הרקעים השונים שיש במהלך הסדרה ובייחוד בעולם של האלפים. ניכר שהשקעה רבה נכנסה לתוך הרקעים האלה.

הקרב

WELP, כפי שכבר ציינתי, אין ספק שSAO זוכה כאן. הרקעים יפים, מרהיבים ומתאימים. הרקעים בLH הם בסדר על גבול הסבירים, אבל הם לא יכולים לנצח בשום צורה שהיא את הרקעים שSAO מציגה. אני חושב שאפשר להגיד בבירור שהסטודיו של SAO יכול להכתיר את עצמו בכתר הניצחון של האספקטים הטכניים.

המנצח

Sword Arts Online


אולי הקטגוריה הכי חשובה בדו קרב הזה. הכוונה שלי היא להגדרות של המשחק, לעולם שהוא יותר, לאופציות שהוא מכיל, לאפשרויות שהוא מאפשר וכו'. מה הוא בעצם המשחק שהגיבורים שלנו כלואים בו? בואו נחפור ונגלה.

Log Horizon

וואו רגע, לאט-לאט. כמעט בכל פרק מעשרת הפרקים הראשונים אנחנו מקבלים אקספוזיציה קצרה עם פונקציה של המשחק שתוזכר בפרק וחשוב שנכיר. מלבד זה, הדמויות לא מפסיקות לספר לנו על המשחק, על האפשרויות השונות בו, המקצועות (יש בו פאקינג 12 מקצועות ראשיים שונים! תראו!) הדמויות מאוד נאמנות לחוקי המשחק ובכל פעם שיתרחש קרב, נראה בארים קטנים של HP או MP והדמויות יחשבו בהתאם לסקילים והיכולות שלהן. מלבד מכות, אנחנו מקבלים מידע על פונקציות אחרות בעולם במשחק - גילדות, קניות, בישולים, אפילו הNPC מקבלים SPOTLIGHT משלהם עם טוויסט מעניין בסוף פרק 10. אין פרק שLH לא דואגת להזכיר לנו איזו פונקציה חדשה של העולם ואיש שירו וחבריו מנצלים אותה לצרכיהם. ה"שורה התחתונה" של פיתוח העולם של LH מגיעה בצורת הSUBCLASSES. היוצר המקורי ישב ואשכרה חשב על למעלה מחמישים תתי-קלאסים הנותנים סקילים ויכולות שונות זו מזו. וואו. פשוט וואו.

Sword Arts Online

העולם של SAO מעניין ומרהיב. הוא הרבה יותר רציני בגלל מגבלת ההרג ולכן הסדרה נותנת את הדגש שלה לעולם בקרבות. היכולות, הסקילים, ה... סליחה, מה? לא, ברצינות, מה? מקצועות? סקילים? הסדרה כמעט שלא נוגעת בתחום הזה. שאלה לי אליכם, קוראים יקרים, קרה לך פעם שסיימתם לצפות בפרק של SAO וחשבתם לעצמכם, "אם אני אקח חבר שלי, אתן לו לצפות בפרק הזה ואגיד לו שמדובר בסדרת פנטזיה על אנשים אמיתיים בעולם פנטזיה, האם הוא יאמין? או יגיד לי: נחום, אתה שקרן, זו סדרה על אנשים שכלואים בתוך עולם פנטזיה!". אני אשקר אם אגיד שהסדרה לא מפנה כמה דקות מפרקיה הראשונים כדי להסביר על העולם, מערכת החתונה, מערכת הגילדות וכו', אבל לקראת סוף הארק הראשון של SAO, הסדרה שוכחת לגמרי שהיא משחק ולא תמיד תסביר לך למה איש X משתמש בנשק Y ואיך זה הגיוני שאיש Z מת כ"כ מהר אע"פ שהוא ברמה הכי גבוהה. אם הייתי מדבר על סדרת ההמשך, אז בכלל המצב היה קטטוני - בסדרה כמעט ואין הסברים בקשר לעולם של משחק ההמשך של הגיבור ויוצאת מנקודת הנחה ש "המערכת עובדת כמו המשחק הקודם!" אע... קצת יותר השקעה בבקשה? אנחנו מדברים פה על כותר שמתבסס על זה שהגיבורים כלואים בתוך משחק אינטרנטי! אם אתם לא מבססים את העולם הזה כמו שצריך פשוט תחליטו שזה עולם פנטזיה לכל דבר ותזרקו לכל הרוחות את הקונספט של משחק.

הקרב

יכול להיות שהגזמתי טיפה עם SAO, יכול להיות שהוא לא צריך לפרט על העולם שלו כמו שLH מפרט על העולם שלו. אולי כל המידע שאנחנו מקבלים לאט לאט בתחילת SAO מספיק לנו ולא צריך יותר מזה בשביל לבסס את העולם שלו. צר לי, חוטאים יקרים, בשבילי זה לא מספיק! אם SAO רוצה לצייר את עצמה כסדרה של משחק וירטואלי, היא צריכה להתנהג כמו משחק וירטואלי לכל אורכה! LH לא רק מזכירה לנו את היותה משחק, היא אף מבססת כמו PLOT POINTS חשובים על עצם העובדה שגיבוריה כלואים בתוך משחק עם חוקים ספיצפיים! HELL, אף אחד בעולם הזה לא ידע לבשל כי כולם יצאו מנקודת הנחה שהעולם הוא משחק! (צפו בסדרה בשביל להבין נימוק זה יותר טוב) זה הגיון מעולה ואדיר!
אז אנסח את זה כך: SAO לא מפסידה בשלב הזה כי היא לא מבססת את העולם שלה מספיק, SAO מפסידה בשלב הזה כי לא יודעת לקחת את העולם שהיא כלואה בו ולהפוך אותו לPLOT POINTS, לקחת את העולם הזה והחוקים שבו ולהפוך אותם לSETTING לנקודות עלילה מסוימות, היא סתם משתמשת בו בתור בסיס. נכון, אפשר לאמר שאני טועה לגמרי כי מי שמת בSAO מת גם בחיים באמיתיים, אז הינה, נקודה לSETTING של SAO! אבל אפילו את זה LH עושה יותר טוב! בLH אתה יכול למות "במשחק" כמה שאתה רוצה אבל עדיין להיות מוחיה - בSAO אתה מת גם בחיים האמיתיים, מה שמעלה את הנימוק הקודם - אז למה לא לשנות קצת את הSETTING של SAO ולמקם אותה בעולם פנטזיה מלכתחילה? הרי גם בחיים האמיתיים אתה מת רק פעם אחת - בדיוק כמו בSAO: אם אתה מת - אז אתה מת! אז שפשוט ישימו אותה בעולם פנטזיה וזהו! הגיבור גם ככה לא שם ז*ן על המגדל שישחרר את כל השחקנים בכל החצי הראשון של הסדרה, אז מה זה משנה!?
סטיתי. אם הנקודה לא מובנת אז בקצרה - SAO לא משתמש בעובדה שהיא משחק לטובתה, היא בקושי משתמשת בה בכללי. לעומת LH שאומרת לעצמה, "בואו ניקח את העובדה שאני משחק ואעשה דברים מעניינים עם זה." הדוגמה הניצחת שמי שמת בLH מוחייה במהרה בכנסיה היא רק אחת מני רבים למה LH מנצחת בשלב הזה.

המנצח

Log Horizon


וואו, הגענו לסוף, האה? אז מה המסקנה? שSAO יותר טובה בפאן הטכני: המוזיקה והציורים יותר טובים. בשאר? גבירותיי ורבותיי, Log Horizon טובה יותר: היא מתוחכמת יותר, מעניינת יותר, בעלת דמויות טובות יותר ומשתמשת בעובדה שהיא משחק וירטואלי בצורה חכמה.
תגידו מה שתגידו, אבל בשביל עומר הכומר, LOG HORIZON ניצחה במערכה.


אבל מה דעתכם? מי לדעתכם טובה יותר? מי פחות טובה? באיזה פאן טעיתי? אולי היה עוד אספקט שהייתי צריך לשקול? הגיבו למטה!
עד כאן עומר הכומר, מקווה שנהנתם ואם כן - אחזור לעוד. יארארארא!
אמן.

3 תגובות:

  1. כומר X3
    אני רק אוסיף שSAO ולוג הוריזון הם לא שונן, זה מבוסס על LN, ושונן זה דמוגרפיה למנגות בלבד לא לאנימה או לייט נובל, אז הם חסרות דמוגרפיה אבל אפשר לסנן אותם לפי רייטינג שלשניהם זה PG-13 אבל זה כבר מיותר כאן XD

    אני אקרא כבר מחר בדרך למכללה יהיה הרבה לקרוא, ח'ח D:

    השבמחק
  2. האנימות הן שונן! המפ!

    השבמחק
  3. וואי כומר ביקורת ממש ממש טובה. ואומג הוזכרתי בה

    השבמחק