יום שבת, 30 בנובמבר 2013

זה הזמן לדו-דודודווווווו דו קרב!

לפניי כמה זמן דיברנו על יכולות במדיה היפנית ועל דמיות עם אותן יכולות חזקות במיוחד. דבר נוסף שדיברנו עליו בכתבה אחרת היו הנבלים שהדמיות הראשיות שלנו מתמודדות נגדם יחד עם ביצוע היכולות המדוברות. אך אף אחד מהדברים האלה לא קובע שהקרב המצופה בין אותם דמיות יהיה מעניין וכיפי. זה נוגע במשתנים אחרים ועניין של ביצוע. משתנים נוספים יכולים לכלול סביבת קרב, ומטרות שהקרב רוצה להשיג. הכתבה הזאת תתחלק לשניים. קרבות באנימה ומנגה, ולעומת זאת, קרבות במשחקים, שהם לרוב בוסים במשחקים. זאת תהיה כתבת רשימות נוספת, כאשר במשחקים הבוסים יכולים לכלול גם משחקים אמריקאים. אבל אשתדל להימנע מזה כמה שיותר) וידברו בעיקר על מכניקות הגיימפליי שבהם. ברשימת האנימה והמנגה, תהיה התייחסות לקרב עצמו, אך גם מוטיבים עלילתיים יכולים להשפיע (וגם בחלק של המשחקים מוטיבים עלילתיים יכולים להשפיע, אך זה יקבל חישוב קטן יותר.
אז... שנתחיל? נתחיל עם הרשימה של הקרבות באנימה ומנגה. כרגיל, הקרבות עשווים לכלול ספוילרים בשבילכם, ובמשחקים אפילו לגלות לכם איך להביס את הבוס, אז זוהי אזהרה. כרגיל, הקרבות לא מסודרים על פי סדר ההעדפה שלי אליהם.



אנימה ומנגה:

הקרב Satoshi VS Shigeru :
מקור Pokemon Anime :
כן האנימה של פוקימון עושה הרבה טעיות בדרך, כמו להשאיר את סאטושי בן 10 כל הסדרה, ושאר שטיות כמו חוסר ההתקדמות של סאטושי שפיקאצ'ו מפסיד לפוקימון רמה 5 לאחר שהביס בארק הקודם פוקימונים אגדייים. אבל דבר אחד היא עושה מעולה- קרבות מעולים. הקרבות באנימה של פוקימון פשוט נפלאים, שזה מגיע לקרבות ליגה או מכון הם פשוט נהדרים.  יש בהם אסטרטגיה מעניינת שנאמנה באופן מסוים לזו של המשחקים. אם כי לא לגמריי, אך עדיין בצורה מעניינת למדיי עם תוספות שלהם. הקרב בין אש לגארי היה נהדר, ובאמת נתן לצ'אריזארד לזהור שם לאחר שהביס שני פוקימונים של גארי, שלבסוף נלחם בבלסטויס. זה היה קרב ממש מהנה שגם נהנתי ממנו בתור ילד, וגם אני נהנה ממנו עכשיו. צ'אריזארד הוא פוקימון אהוב על הרבה אנשים, ובהחלט גם עליי. קרב הוגן לסיכום היריבות בין אש וגארי.

הקרב: Gon Freecs VS Gentheru
מקור: Hunter X Hunter 2011
הרימייק של האנטר האנטר פשוט זוהר בכמה שהוא טוב. מאדהאוס עושים עבודה מדהימה. כמובן שיש מקור נהדר (אבל... עם מנגקה עצלן באופן קיצוני... ). הקרב בין גון וגנת'רו, מכונה "בומבר" בשל היכולת שלו הוא אחד הקרבות שבאמת מציגים איזה עומק אני מחפש בקרבות באנימה ומנגה. עומק של חשיבה מעבר ואסטרטגיה. הקרב הזה נבנה היטב מראש עם החוקים של הארק שהוכנו מראש, והוא היה עשוי נהדר. באותו ארק, נמצאות הדמיות במין משחקי וידיאו עם קלפים שיוצרים אפקטים בשביל המשחק. גון הראה לנו כמה הוא חושב בקרב הזה. עם ידע מראש לגבי היכולת של גנת'רו, והיזהרות ממנה. גם בנוסף דבר שכל כך מעצים את הקרבות בהאנטר האנטר זה שתמיד מראים לנו את המחשבות של הדמיות, ואיך שהן מתכננות להילחם. גון בקרב הזה משתמש באופן נהדר ביכולות של הקלפים שלו, ועל אף שגנת'רו בבירור חזק ממנו בהרבה, הוא מצליח להביס אותו עם חשיבה נכונה.

 הקרב: Fujiwara no Sai VS Toya Meijin
מקור: Hikaru no Go
טוב המשמעות של הקרב הזו היא נטו עלילתית. כאילו באמת, כמה מאיתנו יודעים כבר לשחק ולהבין גו ברמה מקצועית? גם מה שבהיקארו נו גו כמעט ולא מראים את המשחקים והמהלכים עצמם, אלא זה בעיקר התחושה שמועברת עם המשחק עצמו. סאי נגד המייג'ין זה לגמריי ההיילייט של הסדרה. קרב שנבנה מראש הרבה זמן, אבל מבחינה עלילתית, סאי קיבל הזדמנות יחידה ממש במקריות. זה מתחיל עוד בתחילת הסדרה כאשר היקארו מארגן לסאי משתמש באינטרנט למשחקי גו. סאי מקבל תהילה בשל יכולות המשחק שלו וגם המייג'ין שומע עליו, אך נראה שלא מתרשם ממנו. מאוחר יותר, כאשר המייג'ין מתאשפז, ונאלץ לשחק גו דרך האינטרנט. היקארו שמבקר אותו, רואה את ההזדמנות ומארגן לו משחק נגד סאי. סאי בסופו של דבר מנצח, אך זוהי בעקבות טעות קלה של המייג'ין. בעוד שהמייג'ין רוצה להמשיך לשחק נגד סאי, נראה שנגמר הזמן של סאי בעולם הזה. קרב מעולה עליליתית.

הקרב: Shibushi Shibuki VS Naze Youka
מקור: Medaka Box
במאדאקה בוקס יש המון קרבות נפלאים. אמנם, ממש ספורים מהם הם של הדמות הראשית, קורוקאמי מאדאקה. זה נובע מהעובדה שמאדאקה כל כך שבורה עד שאת רוב הקרבות שלה היא מנצחת תוך כמה מכות. אמנם, אצל דמיות אחרות פחות חזקות, כן מתקבלים קרבות נפלאים. גם הרבה מהקרבות במאדאקה בוקס הם למעשה משחקים, שיוצרים חוקים מעניינים לקרב יחד עם שילוב אקשן. בקרב של נאזה יוקה ושיבושי, הקרב הוא... קרב הפשטה. כן זה פאנסרוויס, ואחד גדול. אך נישיו לא משתמש בקרב הזה רק בתור קרב שנועד לפאנסרוויס, אלא מוסיף בו יכולות באמת מעניינות וחשיבה בו. יחד עם היכולת של שיבושי, שהיא אחת היכולות הכי מעניינות שידעה הסדרה (ובכללי עולם המנגה והאנימה), אנחנו מקבלים קרב מחושב, שלא רק דורש כוח טהור, אלא חשיבה. ובכלל השילוב קומבואים של נאזה היה נהדר.








הקרב: Ito Kaiji VS Ichijou Seiya
מקור: Kaiji
קאיג'י תמיד מדהים אותי בגאונות של הסדרה הזאת, עם משחקים מותחים למוות שנמשכים על גבי פרקים רבים ועדיין מצליחים להיות כל כך מדהימים. בארק האחרון של האנימה, מגיע לנו הקרב בין איצ'יגו וקאיג'י. לאחר שקאיג'י יצא מהכלא לזמן מוקצב, הוא מנסה את מזלו בבית ההימורים של איצ'יגו במכונת פאנצ'יקו הרסנית שידועה בשם "נומה" (Nuuma). עוד לא היה אחד שהביס את המכונה הזאת, מלבד טונגווה והיודו ש... טוב הם הבעלים של הקזינו. לא יודע אם אתם יודעים, אבל העקרון של פאצ'ינקו זה מאוד פשוט, מעט מזכיר פינבול, אך בפועל שונה לגמריי כי אין בו שום חשיבה. הוא מתבסס על מזל טהור. השליטה היחידה שיש לשחקן היא בעוצמת הסיבוב של הכדורים ו... זהו. הכל ראנדומלי בו. למרות זאת, עדיין קיימת ככ הרבה אסטרטגיה בקרב הזה. קאיג'י משתמש בכמה טריקים וחקירות שאותם לא אספלייר, ותגלו בעצמכם במדהימות של הקרב הזה. 

הקרב: Kujo Joylne VS Jail House Lock
מקור: Jojo's Bizarre Adventure
בג'וג'ו ביזאר אדוונצ'ר יש המון יכולות מעניינות והדמיות משתמשות בהן בצורה מעולה וגאונית. זוהי סדרה שאמנם גרועה למדיי מבחינת עלילה (ולא מנסה להיות אחת טובה בתחום הזה), אבל מה שהיא מציגה זה קרבות מרהיבים וגאוניים. הרבה מהקרבות הם למעשה קרבות חקירה, די כמו שיש במשחקים, נניח בסדרת האגדה של זלדה שהמטרה שם זה לגלות איך להביס את הבוס ורק אחכ לנצח בעזרת יכולות. בכל מקרה, הרבה מהקרבות בג'וג'ו הם חקירה. ויש הרבה יכולות כאלה. הרבה מהאויבים לא מסוגלים לעשות באמת נזק פיזי כלשהו. בכל מקרה, הקרב שכאן בחרתי וממש ממש עניינו אותי זה ג'ולין נגד ג'ייל האוס לוק עם היכולת המעניינת להרדים את האויב ברגע שהוא נוגע בו, ומרגע זה האויב יכול לגלות רק שלוש פיסות מידע בכל פעם. ברגע שהוא יידע משהו רביעי הוא יתעלף וזכרונו יחזור עד לרגע שבו נגע בו. זה קרב חקירה מדהים ומעולה שבהחלט זוכה איתנו במקום כאן.

הקרב: Izayoi Aki and Crow Hogan (Homo Sama) VS Sherry Leblanc
מקור: Yu-Gi-Oh 5D's
ביוגיאו יש המון קרבות מעניינים. הדרך של הסדרה לקרבות זה פשוט משחקי קלפים. בעוד שביוגיאו דול מונסטרס הקרבות היו סבירים למדיי (ובהתחלה עם עוד המון התעלמות מחוקים), הקרבות בפייב דיז ממש זוהרים. יש הרבה קרבות מעולים, אך האחד שהכי בלט בעייניי זה אקי והומו סאמה נגד שרי. זה נובע מאפקט של קלף של שרי שגרם לאקי והומו סאמה להילחם זה נגד זה לא במודע, והשניים היו צריכים לגלות זאת בעצמם. אמנם מבחינה עלילתית לקרב הזה אין יותר מידי משמעות, אבל הוא בהחלט מעניין. ובכלל, הקרב הזה יצר די "הסכמה" בין הומו ואקי כי הומו די לקח מאקי את המקום בשלישיה הראשית (FUCK HIM, למרות שהוא יהנה מזה) אז זה די מסתדר.

הקרב: Sakuragi Hanamichi VS Akagi Takenori
מקור: Slam Dunk
אחחח סלאם דאנק, ללא ספק סדרת הספורט הכי טובה שקיימת (ובכללי אחת המנגות והאנימות הכי טובות שקיימות). המשחק הזה מתרחש בתחילת המנגה והאנימה, בפרק הרביעי של המנגה. בפשטות הקרב הזה מתחיל בגלל שסאקוראגי מזלזל בכדורסל, אז אקאגי (גורי) מחייב אותו לשחק נגדו. החוקים מאוד פשוטים, סאקוראגי צריך לקלוע סל אחד לפניי שגורי יקלע עשרה, מאוד פשוט לא? הקטע זה שסאקוראגי אינו יודע דבר על כדורסל ומשתמש בבעיטות, וגם לא מכדרר את הכדור. הוא מפגין המון פיזיות בקרב הזה שאינה קשורה לכדורסל. לבסוף סאקוראגי מצליח לחטוף את הכדור (כמובן עם עבירה על החוקים, כי אין לו את היכולת בלי) ומנסה להשתמש בסלאם דאנק שהארוקו לימדה אותו. הוא משתמש בסלאם דאנק על גורי בפועל. גם אחרי הקרב הזה סאקוראגי ממשיך להיות דמות מצחיקה ומעולה ומתהדר בזה שהוא ניצח את גורי, אלא שזה כמובן בדרכים לא דרכים שבקרב הוגן הוא לא היה מנצח אותו.

הקרב: Nara Shikamaru VS Hidan
מקור: Naruto Shippuden
אפשר להגיד הרבה דברים על נארוטו. סדרה גרועה עלילתית ואפילו מגוכחת שמדברת על חברים בצורה נוראית ומציקה. גם רוב הדמיות בה נוראיות ויש הרבה מהן פאווארפים לא מוסברים, ובכללי אני לא אוהד גדול של הסדרה. אבל אין להתכחש שבכמה קרבות בסדרה, היא ממש זוהרת עם אסטרטגיות מעניינות. הדמות שהכי מראה לנו אסטרטגיות טובות בסדרה היא לא אחרת משיקאמארו, שאין לו את היכולות הפיזיות להילחם בקרב ישיר, אז הוא נלחם בחשיבה, ורואים את זה כמה פעמים במהלך הסדרה. כנגד הידאן שלא יכול למות, גם עם האיברים של הגוף שלו יתחלקו לחלקיקים קטנים, שיקאמארו מוביל אותו ליער, שם טמן לו מלכודת פצצות. בפשטות הוא מפוצץ אותו לחלקים רבים, יחד עם זה שהוא זורק את המצית של אסומה (ש... עדיין בוער גם שהוא לא לחוץ), ומפוצץ אותו. לאחר מכן הידאן נקבר בחיים, ומת זמן לאחר מכן כיוון שאינו מסוגל להרוג יותר, התנאי שנותן לו חיים נצחיים.

הקרב:  Brad Burns and Luke Burns VS Edward King
מקור: Green Blood
הקרב הזה מתייחס לכל הארק מלחמה של סוף הסדרה. החלק מהרגע של הקרב אינידאנים שבו השתתפו בראד ולוק ועד החיסול שלהם של אביהם, אדוארד קינג. גרין בלאד היא מנגה מדהימה וסוחפת עם עלילה מעולה ודרמטית עם ציור מדהים. ההתייחסות למלחמה הזאת היא בעיקר עלילתית, אבל הודות לציור מדהים במיוחד גם הקרבות נראים אשכרה מעולים. יחד המלחמה המדהימה של האידיאנים אליהם חברו בראד ולוק, ועד לקרב שבו בראד יוצא נגד משתמש הפצצות של קינג, הכל פשוט כל כך טוב. גם קצת לפניי הארק הזה לוק מקבל פיתוח דמות משמעותית ונהייה באדאס ובוגר למוות, אפילו יותר מאחיו הגדול בראד. ועד לרגע של הקרב עצמו נגד קינג, הכל פשוט ככ מדהים עלילתית ועוד יותר מדהים ויזואלית. מלחמה נהדרת ונפלאה, שתישאר חקוקה בראשי להרבה זמן.


טוב אז סיימנו עם הקרבות באנימה ומנגה, אך עדיין לא גמרנו את הכתבה, כי עדיין נשאר לנו למצעד הקרבות המהנים במשחקים. אלו לא חייבים להיות בהכרח בוסים, אלא בכללי קרבות נהדרים, כך שכן, אפשרי גם לדוגמא הקרב של סורה נגד 1000 ההארטלסים בקינגדום הארטס 2 נניח (על אף שלא אכליל אותו כאן). אני שוב מזהיר שהרשימת קרבות כאן עשווים להרוס לכם איך לנצח את הקרב, ובכללי להיות ספוילרים, אז הקריאה באחריותכם.

הקרב: Squad 7 (Alicia, Welkin, Rosie and Largo) VS Maximillian and Selvaria- First Accouter
מקור: Valkyria Chronicles
למה התחלתי את השלב הזה למהההההה, זה מה שעלה לי בראש אחרי שעשיתי את השלב הקודם לקרב הזה. סהכ רציתי להמשיך טיפה אחרי קרב ממש קל! ובום, הביא לי קרב שאני באמת צריך לחשוב בו. וולקרייה כרוניקלס הוא משחק אסטרטגי מדהים, שמשלב בו יחד Third Person Shooter  בצורה גאונית למדיי. כל השלבים בו ממש ממש טובים, אך זה האחד שבאמת תפס את עייניי. כאילו פאק הגודל הלא נורמלי של הטנק של מאקיסימליאן ומה שנדרש רק כדי לעצור אותו... זה פשוט וואו וואו ואוו מוחלט. הטנק הזה יכול לחסל בקלות את מרבית הצבא שלכם אם אתם לא זהירים. ולא מספיק שעצרתם את הטנק אחרי מאמצים רבים וכמה חברים יקרים שמתו לכם בקרב, מגיעה סלבריה שאין באמת דרך לעצור אותה, אז חייבים לעשות כל המאמצים ולחסל סופית את הטנק של מאקסימיליאן. קרב פשוט מדהים.

הקרב: Hyoga VS Milo
מקור: Saint Seiya Sanctuary Battle
כן אז מה אם זה קרב במשחק שהוא פשוט שחזור של קרב במנגה. משחקים לאנימות ומנגות הרבה פעמים נותנים להעביר את הקרב הזה בצורה הרבה יותר כיפית, כי יש לך שליטה על הקרב הזה ואתה משתמש בכל אותן יכולות. אם ראיתם את הכתבה של היכולות הכי חזקות שעשיתי בעבר, אתם כנראה מבינים למה בחרתי בקרב הזה. מעבר לזה שהקרבות בוסים בסיינט סאייה סאנקצ'וארי באטל פשוט מרהיבים, זה אחד טוב במיוחד. למעשה אף פעם לא ראיתי או קראתי את הסדרה המקורית, אלא רק שיחקתי במשחק. היכולת של מילו היא סקארלט נידל, מה שנותן לו לירות עוקצים שברגע שהספירה מגיעה ל15, אתם מתים. די קל להתחמק מזה, אבל זה עדיין קרב ארוך שמחולק לשלושה חלקים. באופן הוגן למדיי, סיינט סאייה נותן לכם 3 החייאות אם תמותו בקרב. אלא שהספירה על סקארלט נידל לא מתאפסת אם מתתם. זאת אומרת, נניח מתתי מנזק רגיל של מילו והיו לי 14 נקודות בספירה של סקארלט נידל, שאחזור לחיים עדיין יהיו 14 נקודות בספירה ו... OOPS, עוד אחת ובזבזתי את ההחייאה השנייה. כמה חבל. זה קרב ממש כיפי וממש מעניין.

הקרב: Link VS Ghirahim
מקור: The Legend of Zelda Skyward Sword
קרב בוס פשוט מעולה מעולה מעולה וללא ספק הקרב בוס הראשון ההכי טוב שקיים בסדרת זלדה. סקיוורד סורד די משנה את המערכת של סדרת זלדה, והופך אותה למשחק מושן ענק ואת השימוש בחרב לכל כך ראיליסטי למי שאשכרה רצה להילחם עם חרב בצורה כזאת (יאמר, גם שרד סטיל 2 עשה את זה נפלא, אפילו יותר טוב במובנים מסוימים). הקרב הזה די שובר מוסכמיות בזלדה. קרב בוס ראשון בזלדה (ובכללי קרבות דאנג'נים) זה לרוב שימוש בחפץ שאותו קיבלתם באמצע המקדש. בקרב נגד גיראהים אין את זה. זה פשוט קרב חרבות מרהיב שדורש דיוק ולהילחם אשכרה עם חרב. זה בלי לדבר על כמה שגיראהים דמות פשוט מעולה ומטרידה שממש כיף להילחם בה כמין אויב- ידיד שכזה שבאמת לא בא לך לפגוע בו, אבל באמת שאתה חייב.


הקרב: Gabriel Belmont VS Satan
מקור: Castlevania Lords of Shadow
קסלווניה לורדס אוף שאדוו הוא משחק פשוט מעולה שזוהר בבאטל סיסטם הפשוטה שלו, אך לגמריי מספקת. בנוסף הוא זוהר עם גרפיקות מעולות, שלא יירדו ממשחקים של 2013 (והמשחק יצא ב2010). בקרוב ייצא משחק ההמשך שלו שאני בטוח שהוא יהיה פשוט נפלא. הבוסים במשחק פשוט נפלאים, והאחרון... הוא כל-כך טוב. הוא משתמש במכניקה מעניינת של צבעים. אותם צבעים של הקסמים שלכם. הקרב עובד בצורה כזאת שצריך להתאים את הקסם שלכם לקסם הנגדי של מה שאתם נלחמים בו. לדוגמא כאשר סאטאן יהיה בצבע כחול, תצטרכו להילחם נגדו בקסם האדום. זה גם עובד בצורה נורא מעניינת נגד מלאכי המוות שבקרב, שנמצאים בצבעים שונים ביחד, מה שדורש דיוק והחלפת צבעים מהירה. אם לא תעשו את זה תחטפו נזק, כמה חבל. למרות זאת, במעגלי הקסם שסאטאן מזמן בזירה, תצטרכו לעמוד עליהם בצבע שלהם, מה שיוצר דבר נורא מעניין של החלפת צבעים מהירה. בוס פשוט נפלא.

הקרב: Zombie Basketball
מקור: Lollipop Chainsaw
טוב כבר אמרנו שזה לא יהיה כאן רק בוסים, נכון? לוליפופ צ'יינסוו הוא משחק אקשן נורא כיפי, אבל מה שזוהר ממשחקים אחרים זה לא האקשן שאמנם נורא כיף, אלא הקומדיה וההומור שעוברים דרכו. זאת קומדיה נהדרת שבאמת נקרעתי ממנה מצחוק שעוברת יחד עם GORE, והרבה ממנו. כדורסל זומבים הוא אחד מכמה מיני גיימס בלוליפופ צ'יינסוו שג'ולייט צריכה לשחק בהם. המטרה במשחקון הזה פשוטה, לחסל כמה שיותר אויבים, לערוף להם את הראש ולקלוע אותם לסל ולהגיע ל100 לפניי שהזמן נגמר. יחד עם הבאטל סיסטם הכיפית למדיי של לוליפופ צ'יינסוו הקרב הזה מצליח להיות נורא מהנה ומצחיק ופשוט נותן אוירה שלא קיבלתי ממשחקים אחרים. כן זה מגוחך, אבל פשוט כל-כך כיף ומשעשע.

הקרב: Kratos VS Zeus
מקור: God of War 3
להלהלהלהההההה לא תעצרו אותי עכשיו ניב ונטלי נהנהנההההננההננההה. זאת כבר כתבה שכוללת מספיק יפן, מגיע קצת כבוד למשחקים אמריקאים. לא שיחקתי בשני המשחקים הראשונים של גוד אוף וור, מה שכנראה באמת גרם לי לשנוא עלילתית את 3 ואת קרייטוס בכללי. אבל מהרגע שפאנדורה מופיעה ואני רואה את החום של קרייטוס, ולפחות לאותו הרגע, זו דמות שאני לא שונא. בקרב הזה זאוס חוטף את פאנדורה וקרייטוס נלחם בו. זהו קרב מרהיב במיוחד שמתחיל כפייטר דו מימדי כיפי בטירוף. עם מעט קוויק טיים אוונטס. מיד הקרב עובר לגופה של גאיה שקרייטוס רוצח במהלך הקרב כי באלו ומי אתה שיגיד לו לא, הוא קרייטוס (!). בכל מקרה זאוס משתמש בכל מיני התקפות מרהיבות, וגם אפשר להשתמש בליבה של גאיה כמקור נהדר לחיים. גם מבחינה עלילתית הקרב הזה נהדר, וגם מבחינת גיימפליי, בעיקר בגלל הגיימפליי.

הקרב: Sora (+ Donald and Goofy) VS Demyx
מקור: Kingdom Hearts 2
טוב קחו בחשבון שהדעה שלי כאן היא די ע"פ זכרון רחוק למדיי ששיחקתי במשחק הזה לפניי יותר מ3 שנים, כך שבהחלט ייתכן שאם אשחק בזה שוב אהיה ב"מה...", אבל מהזכרון שכן יש לי, הקרב הזה פשוט נהדר. בניסיון הראשון הוא מניאקי למדיי שהקרב דורש ממך להרוג את כל כפילי המים של דמיקס לפניי שהזמן הממש קצר שניתן נגמר. לא ממש הבנתי מה קורה וכבר מתתי. ניסיון אחרי כבר הבנתי מה קורה, ואז קיבלתי קרב מעניין שדורש תזמון טוב נגד התקפות מעניינות ומרהיבות למדיי של דמיקס. גם בדרך דמיקס מחזיר שוב באמצע הקרב את הכפילים, אך לזמן קצר יותר, מה שנותן אוירה שונה באמצע הקרב יחד עם הרצון להביס אותו כמה שיותר מהר. ממש נהניתי מהבוס הזה בזמנו, אבל מעניין כמה אהנה ממנו עכשיו. צריך לנסות שוב.

הקרב: Player VS Giant Multi Heads Snake
מקור: Dragon Dogma
טוב במקרה שלי ה"PLAYER" היה הוריזון, כמובן שאצלכם זה יהיה שם אחר (אלא אם תעתיקו ממני, פושעים). דרגון דוגמא הוא משחק עם הרבה בעיות, שנראות ממש כבר בתחילת המשחק. זה גם לא המשכתי מעבר לבוס הזה שנמצא רק שעה לתוך המשחק. וכן, הבוס הזה הוא בוס טוטוריאל פחות או יותר, וזו אחת הסיבות שהוא ברשימה. בשביל בוס טוטוריאל הוא בוס מדהים שמראה כמה המערכת של דרגון דוגמא זוהרת לצד אינספור הבעיות הממש בולטות של דרגון דוגמא. אתם (ואני, שאטרח להמשיך לשחק) עתידים להיתקל בהרבה בוסים כאלו, אבל מדהימות כזאת כבר מתחילת המשחק? GOOD JOB. הבוסים בדרגון דוגמא משתמשים במערכת טיפוס מפלצות עם נקודות חלשות עליהם. זה פשוט נפלא לטפס על הראש של הנחש הזה ולנסות לא ליפול ואז לדקור אותו בראש. רק לחכות לככ הרבה בוסים כמו הבוס הזה גורמים לרצות להמשיך לשחק, אבל עם שאר הבעיות הרבות זה קשה למדיי. 

הקרב: Jill and Chris on Final Queen Zenobia Battle
מקור: Resident Evil Revelations
הבוס הזה לא כזה מדהים, זה נכון. אבל כן עדיין ממש נהניתי ממנו, ובכללי מרדזינט אויל רבולשיינס שהפך לאחד המשחקים ההכי אהובים עליי.  קצת מומלץ להתכונן מראש לקרב הזה, כי הבוס הזה די ידרוש מכם נשקים חזקים. די מומלץ לא לוותר בכלל על התוספות הלא חוקיות שמסתתרות בשלבים (ואם פספסתם? חבל, כי אין דרך לחזור אחורה). גם די מומלץ להתארגן עם כמה שיותר צמחי מרפא. בקרב עצמו יש לכם שני צמחי מרפא שתוכלו לקחת, וגם תוכלו לשדרג את הנשקים באמצע הקרב, מה שלא רע בכלל. הבוס הזה עובד בצורה מעניינת של כפילים מזויפים, כאשר משתמש בכפיל ראשון, ואז שני, והשלישי יהיה האמיתי. ברגע זה תירו לו בנקודות החלשות שמסומנות בסגול, שאותם אין לכפילים. הוא גם חזק למדיי, וממש נהניתי ממנו.

הקרב: Sekigahara Intrusion
מקור: Sengoku Basara Samurai Heroes (Sengoku Basara 3)
סנגוקו באסארה הוא משחק האק אנד סלאש, יותר ידוע בתת הז'אנר שלו, שסנגוקו באסארה היה אחד לבנייתו (יחד עם דאינסטי וואריאורז), מוסו. להרוג כמה שיותר אויבים בהתקפות מגניבות, ובקלות ואז להגיע לקרב אפי למדיי נגד בוס (ש... גם הוא חלש למדיי לרוב, אבל נזרום). בסנגוקו באסארה אפשר להגיע בקלות לקומבואים גבוהים, אבל בשלב הזה במיוחד. כיוון שהאויבים לא מפסיקים להתחדש בכלל, אפשר לקבל הנאה של KILL LA KILL  ולהגיע לסכום קומבואים גבוה במיוחד, שהמשחק דורש ממך 10 אלף בשביל הטרופי. עם דמיות מסוימות אפשר להגיע בקלות להרבה מזה, בניהן מיטסונארי, סאיקה ונובונאגה, וזה קרב שבוחן את הגבולות להגיע לקומבו גבוה ככל האפשר ללא הפסקה. וגם נחמד למדיי להילחם נגד מיטסונארי ואייאסו שהם נלחמים אחד נגד השני ובדרך להפריע להם, זה ביחד עם דיבוב מעולה של טרוי בייקר כמיטסונארי.



אז... זהו. סיימנו. 10 קרבות מאנימה ומנגה ו10 קרבות ממשחקים. נהנתם? נהדר. כתבו לנו למטה אילו קרבות היו האהובים עליכם באנימה, מנגה ומשחקים. אני בטוח שיש עוד הרבה קרבות מעניינים שעדיין לא זיכיתי לראות או לשחק בהם.

תגובה 1:

  1. אם כבר דיברת על קאיג'י והיקארו בהקשר של "קרבות" אז אני רוצה להמליץ על אקאגי ו-וואן אאוטס.

    השבמחק