יום חמישי, 27 במרץ 2014

קבא"ב נושא פברואר - הקהילה הישראלית וכנס ההארוקון

שלום לכולם, אני סבי (ame_sama) כאן יחדיו עם נטלי (Crucio!) מגיעים אליכם בפוסט משותף שיכלול שני נושאים שמתקשרים אחד לשני, הנושא הראשון יתייחס לכנס ההארוקון שהיה לאחרונה וכתבנו היו בשטח, מכמה כיוונים נסקר את חוויתנו במהלכו. הנושא השני שנדבר עליו הוא לקבא"ב שנערך בחודש פברואר בנושא 'הקהילה הישראלית'.

הפוסט יחולק מעבר לשני חלקים שלו בשני נושאים, לחלקים פנימיים נוספים, בפוסט על הכנס האחרון תהיה חוות דעת מכל כתב שישתתף בפוסט ובחלק על נושא הקבא"ב לחודש פברואר נכתוב אותו יחדיו. אז שנתחיל...?

יום שלישי, 25 במרץ 2014

המדבבים המקופחים שלא מקבלים שום יחס

המדבבים המקופחים שלא מקבלים שום יחס
טוב, כצופי אנימה אתם בטח יודעים דבר בסיסי. מי שעושים את הקולות של כל הדמיות שאתם שומעים אלו מדבבים (טוב חוץ מקומה מטקן....). הם נקראים ביפן סאיו (Seiyuu). קיימות כמה אנימות שעוסקות בדיבוב, לדוגמא קואה נו אושיטסוגו שמספר על סאיו מתחילה שמדבבת בהנטאי. למה הנטאי? כי טוב, לא מעט מדבבים חדשים מתחילים את הקריירה שלהם מדיבוב בהנטאי (כמובן שיש הרבה שמות גדולים שלא. לדוגמא מאמורו מיאנו שהתחיל את דרכו בתור ריקו מקינגדום הארטס). עוד אנימה על דיבוב היא REC. גם בבאקומאן, תופס עניין הדיבוב חלק  קטן. כמה מדבבים זכו לפופולאריות בצורה מהירה באופן מטריד. השם הכי גדול שבא כרגע זהו האנאזווה קאנה, שתוך כמה שנים נעשתה למדבבת הכי פופולארית ביפן כרגע, עם שלל דמיות כמו קורנקו מאוראימו, איצ'יקו מבינבוגאמי גא, וגם מאיורי משטיינס גייטס. מדבבים אחרים פופולארים למדיי שייסדו את שנות ה80 וה90 כוללים את קויאסו טאקהיטו, וואקאמוטו נוריו והאיאשיבארה מגומי. אך העידן שלהם די עבר, והם מדבבים בפחות ופחות אנימות ומשאירים את התעשייה למדבבים חדשים שקאנה בראש התעשייה יחד עם נוספים כמו סאוואשירו מיוקי (שאני ממש ממש אוהב אותה) וסוגיטה טומוקאזו. אך מה בנוגע לאלו שלא צלחו במיוחד? בכתבה הזאת אני הולך להציג לכם מספר מדבבים שמבחינתי באמת חייבים לקבל את היחס שלהם, על אף שהם לא פופולארים במיוחד. זה לא אומר שהם לא בהכרח פופולארים בגלל מחסור בתפקידים, כי חלקם גם לא שואפים להרבה במיוחד בעצמם. אני כמובן אתעלם מכמה מדבבים כאלו, כי יש כ"כ הרבה.
אני גם הולך להביא לכם קטע דיבוב של אותו המדבב שתוכלו להתרשם ממנו בעצמכם.
אז קדימה, נתחיל?!

יום שבת, 15 במרץ 2014

ציפיות אנימות אביב


אנחנו ממש על סף עונת האביב, וסביר להניח שכבר רובכם לפחות הצצתם איזה אנימות הולכות לצאת ובניתם על דברים מסוימים. כך גם אנחנו בסויקה-סאן, ולכן החלטנו כמה מאיתנו לשבת ולכתוב על הדברים שמעניינים אותנו בעונה הזאת, ובתקווה שאולי גם יעניינו אתכם. 
נתחיל!

יום ראשון, 2 במרץ 2014

OreImo - My Sister Can't Be This Cute – Review

 OreImo - My Sister Can't Be This Cute – Review

שם: אוראימו, Ore no Imouto ga Konnani Kawaii Wake ga Nai, אחותי הקטנה לא יכולה להיות כזאת חמודה
ז'אנרים: הארם, סלייס אוף לייף, קומדיה
תאריך יציאה (של התחלת העונה הראשונה עד לסיום העונה האחרונה): ה3 לאוקטובר 2010 עד ה18 לאוגוסט 2013
מס' פרקים: 12 לעונה הראשונה, 4 לספיישלים של העונה הראשונה, 13 לעונה השנייה, ו3 לספיישלים של העונה השנייה
הפקה: A-1 Picuters

אוראימו, זה קיצור השם של הסדרה שפירוש שמה הוא "אחותי הקטנה לא יכולה להיות כזאת חמודה", היא במקור סדרת לייט נובל של 56 פרקים ו12 ווליומים, נוצרה על ידי הכותב המוכשר (או שלא?! או שכן?! או שלא?! לעולם לא נדע) פושימי טסוקאסה. רק בואו נעשה סדר לכם באיך לצפות באנימה לפניי שאני מתחיל לדבר על הכל. צפו קודם בעונה הראשונה מן הסתם. עכשיו, הפרק האחרון של העונה הראשונה הוא בעצם לא הסוף האמיתי שלה. קיימים 4 פרקי ספיישל המשך לה. הפרק האחרון של העונה הראשונה מייצג סוג של סוף רות' (שלא קיים מן הסתם בלייט נובל המקורי) שהוא בחלקו פילרי. הפרק הראשון של הספיישלים די דומה לפרק 12 של העונה הראשונה, רק עם דברים שונים ומייצג את ההמשך האמיתי של הסדרה לעוד 4 פרקים. לאחר מכן יש את העונה השנייה שהיא 13 פרקים. ואז את הספיישלים של העונה השנייה. די מטופש לקרוא להם ספיישלים, בהתחשב שהם המשך ישיר לעונה ה2. הסיבה שהם לא חלק ממנה באמת, זה בגלל מחסור במשבצת שידור (כי עונות די עובדות על 10-13 פרקים ולא 16). בכל מקרה, זה בסופו של דבר 32 פרקים לסדרה הזאת, אוראימו. אחרי סיום הסדרה הזאת אני יוצא ממש ממש מבולבל. הסדרה משתנה באופן ככ קיצוני פעם אחר פעם ברמה שלה. רק אני מציע לכם מראש לבוא לאוראימו בגישה צינית, ואז אתם עשווים להנות ממנה. אני באתי לסדרה הזאת בצורה צינית, ודי נהניתי ממנה בצורה הזאת, אם כי עדיין יש קטעים שהם ככ גרועים שזה די קשה, אבל עם זאת, קיימים קטעים מספיק טובים שגישה צינית לא תצטרך בהם. אז קדימה, בואו נתחיל! אני מזהיר מראש שהביקורת הולכת להיות עם ספוילרים רבים, אבל האמת, אני חושב שספוילרים על סדרה כזאת זה דווקא מה שיגרום לכם לצפות בה, כי לפחות עליי, זה עבד.